fbpx

Πόση σημασία έχουν τα …χιλιόμετρα στη μηχανή που θες να αγοράσεις από χέρι;

Πόση σημασία έχουν τα …χιλιόμετρα στη μηχανή που θες να αγοράσεις από χέρι;

Είτε από ιδιώτη, είτε από μαγαζί, το πρώτο που ρωτά συνήθως κάποιος που θέλει να αγοράσει μοτοσικλέτα από χέρι είναι τα χιλιόμετρα!

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: 8 σημάδια σου δείχνουν πόσο κολλημένος είσαι με τη μηχανή σου

 

Όμως τα χιλιόμετρα δεν είναι αυτή η ένδειξη που θα σου δείξει ότι η μοτοσικλέτα είναι καλή και αξίζει να την αγοράσεις.

Για να γίνει κατανοητό αυτό θα πρέπει να γνωρίζεις ότι η ένδειξη των χιλιομέτρων είναι απλά ένας αριθμός, της συνολικής διανυθείσας απόστασης για το εκάστοτε όχημα. Οι κατασκευαστές αναφέρονται σε χιλιόμετρα αλλά και χρονική διάρκεια στην αλλαγή λαδιών η εξαρτημάτων. Μάλιστα την εποχή που είναι πολλές οι μοτοσικλέτες με γυρισμένα κοντέρ, το νούμερο αυτό σε πολλές περιπτώσεις, είναι απολύτως παραπλανητικό. Τα γυρισμένα χιλιόμετρα είναι δυστυχώς ο κανόνας και σπανιότατα να συναντήσεις μοτοσυκλέτα που να μην…κλέβει στο οδόμετρο.

 

 

Ακόμα όμως και να μην είναι πειραγμένο το κοντερ, τα χιλιόμετρα δεν είναι ενδεικτικό της κατάστασης της μοτοσικλέτας για τους εξής απλούς λόγους:

  1. Δεν γνωρίζεις την γενικότερη χρήση της μοτοσικλέτας
  2. Δεν γνωρίζεις αν τηρήθηκαν τα σέρβις
  3. Δεν γνωρίζεις τον τρόπο οδήγησης του προηγούμενου ή των προηγούμενων ιδιοκτητών.

Επομένως τα χιλιόμετρα είναι το τελευταίο που πρέπει να κοιτάξει κάποιος που θέλει να αγοράσει μοτοσικλέτα από χέρι.

Τι πρέπει να δει; Τα σημάδια που δείχνουν κακή και συντήρηση. Όταν μια μοτοσικλέτα μείνει χωρίς σωστή συντήρηση και υποστεί κακή χρήση, θα μοιάζει παλιά, όσο καινούργιο μοντέλο και να είναι.

Για παράδειγμα αν μια μοτοσικλέτα έχει καταγεγραμμένα 20000 πραγματικά χιλιόμετρα αλλά ο ιδιοκτήτης της δεν άλλαζε τα λάδια σύμφωνα με το βιβλίο κατασκευαστή σημαίνει ότι  δεν λιπαίνονταν σωστά, έχει υποστεί κακομεταχείριση και έχει ζημιές

Όσο η μοτοσυκλέτα παλιώνει και μαζεύει χιλιόμετρα, δεν απαιτεί μόνο την τακτική της συντήρηση αλλά και επιπρόσθετες εργασίες όπως ρουλεμάν σε τιμόνι, ψαλίδι και τροχούς, συντήρηση των εσωτερικών μερών των αναρτήσεων, αλλαγή ντιζών και άλλες τέτοιες εργασίες που συχνά παραμελούνται.

Οι κινητήρες έχουν όριο ζωής, ακόμη και αν το λιπαντικό αλλάζεται επιμελέστατα και μετά από το όριο αυτό, πέφτει η απόδοσή τους και αυξάνεται η πιθανότητα αστοχίας τους.

Επομένως θα πρέπει να δώσεις ιδιαίτερη προσοχή στη συντήρηση της μοτοσικλέτας που θέλεις να αγοράσεις και λιγότερο να ασχοληθείς με τα χιλιόμετρα που γράφει το κοντέρ!