fbpx

Πόσο αποτελεσματική μπορεί να είναι η μείωση του ΦΠΑ στα κράνη;

Πόσο αποτελεσματική μπορεί να είναι η μείωση του ΦΠΑ στα κράνη;

Του Κώστα Μπούρη

 

Είναι η πρώτη φορά στη νεώτερη ελληνική ιστορία που ακούσαμε από κυβερνητικά χείλη όχι αύξηση των προστίμων, αλλά μείωση των φόρων σε κάτι που αφορά την ασφάλεια των μοτοσικλετιστών και αυτή είναι η χρήση του κράνους.

Ωστόσο τις πρώτες θετικές αντιδράσεις φαίνεται ότι διαδέχεται ο προβληματισμός για το κατά πόσο η μείωση θα λειτουργήσει θετικά για τους μοτοσικλετιστές και όχι για τις τσέπες των επιχειρηματιών του συγκεκριμένου κλάδου.

Η μείωση του ΦΠΑ στο 13% θα περάσει στην τελική τιμή ώστε να γίνει προσιτό και να μην υπάρχει ούτε ένας μοτοσικλετιστής χωρίς κράνος ή δεν θα πέσει καμιά τιμή και απλώς θα αυξηθεί το κέρδος των εμπόρων;

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Μειώνεται ο ΦΠΑ στα κράνη στο 13% – Στόχος η μείωση των τιμών!

 

Αυτό είναι το ερώτημα που πλανάτε στον κόσμο του μοτοσικλετισμού που κατά τα άλλα υποδέχτηκε με χαρά την απόφαση αυτή της κυβέρνησης.

Η λογική λέει ότι κάποιοι έμποροι θα επωφεληθούν από τη μείωση του ΦΠΑ ώστε να ρίξουν τις τιμές και να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί από τους αντιπάλους τους! Από την άλλη όμως στη χώρα μας οι έμποροι του συγκεκριμένου κλάδου μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού με δύο μεγάλες εταιρίες να κρατούν τα πρωτεία σε όλη τη χώρα.

Στη χώρα μας αντίστοιχες περιπτώσεις μείωσης της φορολογίας σε είδη όπως είναι το γάλα ή καφές δεν απέδωσαν την προσδοκώμενη μείωση της τελικής τιμής, τουλάχιστον στο αρχικό στάδιο εφαρμογής. Πως λοιπόν θα συμβεί αυτό άμεσα στο χώρο της μοτοσικλέτας;

Η κυβέρνηση αυτή αλλά και καμία άλλη κυβέρνηση δεν μπορεί να κάνει κάτι περισσότερο ώστε να επιβάλει τη μείωση της τελικής τιμής καθώς η αγορά είναι ελεύθερη. Μπορεί όμως να καταγγείλει αν υπάρξουν φαινόμενα αισχροκέρδειας ώστε ο κόσμος να μάθει την αλήθεια.

Φυσικά όλοι ελπίζουν οι εταιρίες να ανταποκριθούν στη κίνηση αυτή της κυβέρνησης ώστε να μειωθούν οι τιμές στα κράνη και να μην έχει καμία δικαιολογία ο μεροκαματιάρης ότι δεν έχει χρήματα να αγοράσει έστω το πιο απλό κράνος.

Όπως και να έχει πάντως η κίνηση αυτή είναι θετική και αποσκοπεί στην ασφάλεια των μοτοσικλετιστών και όχι στην αύξηση των εσόδων του κράτους μέσω των προστίμων και καλό θα ήταν να επεκταθεί και στα άλλα είδη μοτισκλετιστικής ένδυσης (μπουφάν, παντελόνια, υποδήματα, γάντια)!