fbpx

Πόσο και πως είναι καλό να ζεσταίνεις τη μηχανή σου στο πολύ κρύο

Πόσο και πως είναι καλό να ζεσταίνεις τη μηχανή σου στο πολύ κρύο

Για το ζέσταμα της μοτοσικλέτας λέγονται πολλά ειδικά στις παρέες αφού το θέμα της προθέρμανσης του κινητήρα ήταν πάντα …φλέγον! Και είναι λογικό αφού το κακό ζέσταμα μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στο μέλλον.

Το ζέσταμα είναι γενικότερα πολύ σημαντική διαδικασία, όμως γίνεται σημαντικότερη τον χειμώνα και ειδικά όταν οι θερμοκρασίες είναι πολύ χαμηλές, όταν δηλαδή κάνει παγωνιά!

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Αυτά που πρέπει να προσέχεις όταν πέσει το σκοτάδι του χειμώνα είναι λίγα αλλά σημαντικά

 

Κάποιοι θεωρούν ότι στο πολύ το κρύο είναι καλό να βάζουν μπροστά τον κινητήρα μέχρι να ντυθούν με τη μηχανή να δουλεύει στο ρελαντί. Όμως αυτή η τακτική είναι που μπορεί να προκαλέσει προβλήματα ειδικά αν η μηχανή σου είναι στον πλαγιοστάτη.

Τι συμβαίνει; Αν έχεις βάλει ήδη τη μοτοσυκλέτα εμπρός και μετά αρχίσεις να ντύνεσαι (κράνος, γάντια κλπ) τότε για ένα-δύο λεπτά μέχρι να τελειώσεις, ο παγωμένος κινητήρας δουλεύει πλαγιασμένος με τα λάδια παγωμένα στην αριστερή πλευρά. Σκέψου ότι την προηγουμένη της παρκάρισεςστο πλαϊνό σταντ, τα ζεστά λάδια μαζεύτηκαν στην κάτω αριστερή πλευρά του κάρτερ. Όσο ήταν σταματημένη κρύωσαν έγιναν παχύρευστα και φυσικά ρέουν με μεγαλύτερη δυσκολία. Όσο πιο κρύος είναι ο καιρός, τόσο μεγαλύτερο γίνεται το πρόβλημα και επιδεινώνεται όταν η μηχανή είναι πλαγιασμένη!

Το πρόβλημα μειώνεται όταν η μοτοσικλέτα έχει κεντρικό σταντ όμως και πάλι με χαμηλές στροφές η πίεση του λαδιού στο ρελαντί είναι χαμηλή και δεν λιπαίνονται σωστά τα εξαρτήματα του κινητήρα, με αποτέλεσμα να φθείρονται από την τριβή.

Το καλύτερο είναι να ντυθείς πλήρως, να ανέβεις στη μοτοσικλέτα σου και τότε να την βάλεις μπροστά ξεκινώντας σχεδόν αμέσως οδηγώντας χαλαρά μέχρι να ζεσταθεί κανονικά ο κινητήρας. Οδηγείς ήρεμα με τον κινητήρα να δουλεύει μεταξύ 2500-4000 στροφών και αλλάζοντας ταχύτητες στο κιβώτιο.

Όταν το ζέσταμα του κινητήρα γίνεται εν κινήσει, τα λάδια ζεσταίνονται ταχύτερα καθώς συμπιέζονται από τα γρανάζια του κιβωτίου ταχυτήτων και η πίεση του λαδιού στο κύκλωμα λίπανσης αυξάνεται, καθώς η αντλία λαδιού περιστρέφεται ταχύτερα απ΄ ότι όταν ο κινητήρας δουλεύει κοντά στο ρελαντί, λιπαίνοντας αποτελεσματικότερα τους εκκεντροφόρους που είχαν «στεγνώσει» από λάδι.

Επιπλέον με το σταδιακό ζέσταμα εν κινήσει αρχίζουν να λειτουργούν οι αναρτήσεις και τα υπόλοιπα μέρη της μηχανής που και αυτά είναι παγωμένα.

Ανεβάζεις σταδιακά ταχύτητα προσέχοντας την ένδειξη (αν υπάρχει) ή βλέποντας το ρελαντί ότι επανήλθε στις κανονικές στροφές.

Να έχεις υπ΄ όψη σου ότι τα λάστιχα είναι αυτά που αργούν πολύ να ζεσταθούν τον χειμώνα και ειδικά στο πολύ κρύο και απαιτείται προσοχή, άσχετα αν ο κινητήρας έχει ζεσταθεί!