fbpx

Τα πιο συνηθισμένα λάθη των μοτοσικλετιστών ανεξάρτητα από τον τύπο δικύκλου που οδηγούν

Τα πιο συνηθισμένα λάθη των μοτοσικλετιστών ανεξάρτητα από τον τύπο δικύκλου που οδηγούν

Ο τύπος του δικύκλου ή η ιπποδύναμη  του δεν έχει σχέση με τα λάθη που γίνονται από τους οδηγούς.

Είτε είναι σκούτερ, είτε μοτοσικλέτα, υπάρχουν λάθη που γίνονται είτε από άγνοια, είτε από κάποια νοοτροπία που έχει επικρατήσει με τα χρόνια και είναι λανθασμένη.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Ένας ακόμα νεκρός μοτοσικλετιστής από το κράνος που …έλειπε!

 

Συνήθως τα περισσότερα λάθη εντοπίζονται στους οδηγούς σκούτερ, ίσως γιατί δεν έχουν τη «συνείδηση του μηχανόβιου», από την άλλη όμως μπορεί τα λάθη ενός μηχανόβιου να είναι λιγότερα, συνήθως όμως είναι τα πιο σοβαρά.

Προσπαθήσαμε να συγκεντρώσουμε τα πιο διαδεδομένα λάθη που κάνουν γενικώς οι οδηγοί δικύκλων:

 

Οδηγούν με τα πόδια σχεδόν να σέρνονται στην άσφαλτο

Αυτό συμβαίνει κυρίως στους νέους οδηγούςκυρίως λόγω της ανασφάλειας που νιώθουν. Είναι κάτι που συμβαίνει συνήθως στους οδηγούς μικρών κυβισμού δικύκλων και κυρίως σκούτερ. Κάτι που συμβαίνει κυρίως όταν επιβραδύνουν και νιώθουν ότι χάνουν τον έλεγχο!

Όμως συμβαίνει και στους οδηγούς των μοτοσικλετών, ειδικά όταν οδηγούν για ώρα και θέλουν να ξεπιαστούν.

Το να οδηγεί κάποιος με τα πόδια τεντωμένα το μόνο που πετυχαίνει είναι να ανεβάσει το κέντρο βάρους με αποτέλεσμα να έχει λιγότερη ισορροπία κάτι που σημαίνει μεγαλύτερη πιθανότητα να χαθεί ο έλεγχος με δυσάρεστες συνέπειες.

 

Λανθασμένη χρήση των φρένων

Η μοτοσυκλέτα έχει δύο φρένα, ένα για την μπροστινή ρόδα κι ένα για την πίσω. Είναι σχεδιασμένη με τέτοιον τρόπο, ώστε το μπροστινό να συνεισφέρει στο 70% του φρεναρίσματος, δίνοντας έτσι καλύτερη πρόσφυση στον μπροστινό τροχό, ενώ το πίσω φρένο συμμετέχει κατά περίπου 30%, ώστε να σταθεροποιεί τη μοτοσυκλέτα. Κυρίως οι νέοι οδηγοί ή εκείνοι που έχουν συνηθίσει τη οδήγηση με αυτοκίνητο, έχουν την τάση να πατάνε μόνο το πίσω φρένο.Πού είναι το πρόβλημα; Αν πατήσεις το πίσω φρένο, χωρίς το μπροστά, μπορεί να μπλοκάρει ο πίσω τροχόςενώ οδηγείς με δυσάρεστες συνέπειες. Αν πατήσεις μόνο το μπροστινό φρένο, κινδυνεύεις να χάσεις τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας.Η σωστή τεχνική είναι να φρενάρεις και με τα δυο φρένα και στη συνέχεια να εστιάζεις στο μπροστινό.

 

Δεν ελέγχεις τακτικά την πίεση των ελαστικών

Κανονικά η πίεση των ελαστικών στις μοτοσικλέτες θα πρέπει να ελέγχεται κάθε μια ή δυο εβδομάδες.Αυτό είναι το συχνότερο και σημαντικότερο λάθος που κάνουν οι αναβάτες! Αν είναι πολύ χαμηλή η πίεση των ελαστικών προκαλούνται διάφορα προβλήματα:

  • ασάφεια στη συμπεριφορά της μηχανής στις στροφές
  • μεγαλύτερη θερμοκρασία κατά την κίνηση
  • φθορά με ανομοιόμορφο τρόπο
  • ρωγμές λόγω καταπόνησης
  • αστοχία του σκελετού του ελαστικού
  • απώλεια ελέγχου

Ακόμα η χαμηλή πίεση ελαστικών μειώνει οι επιδόσεις και αυξάνειτην κατανάλωση, άρα περισσότερα έξοδα για σένα και περισσότεροι ρύποι για το περιβάλλον.

Η σωστή πίεση για το κάθε λάστιχο αναγράφεται στο manual, δηλαδή στο εγχειρίδιο του κατασκευαστή της μοτοσυκλέτας. Αυτό που βλέπεις στο πλάι δεν είναι η ενδεικτική πίεση, αλλά το μέγιστο όριο. Εσύ κοίτα το manual για να είσαι ασφαλής.

 

Όταν κορνάρεις σε οδηγό αυτοκινήτου για να σου αφήσει χώρο

Όταν βρίσκεσαι στη μοτοσυκλέτα, ο μόνος λόγος για τον οποίο θα κορνάρεις σε ένα αυτοκίνητο είναι επειδή θέλεις να αποτρέψεις κάτι το οποίο ήδη πάει να κάνει ο οδηγός του αυτοκινήτου. Αν  θέλεις να προσπεράσεις, με ασφάλεια, το αυτοκίνητο, χωρίς να σε αντιληφθεί καν ο οδηγός του. Η ευθύνη είναι σε σένα, φυσικά, όπως συμβαίνει έτσι κι αλλιώς. Και η καλύτερη θέση που μπορείς να είσαι, σε σχέση με το αυτοκίνητο μπροστά σου, είναι πίσω και αριστερά, στην ευθεία του τροχού του. Γιατί;

Επειδή αν βρίσκεσαι ακριβώς στο κέντρο, πίσω από το αυτοκίνητο δεν έχεις καλή ορατότητα για το τι συμβαίνει μπροστά. Ακολουθείς την πορεία του αυτοκινήτου και αν το αυτοκίνητο κάνει ελιγμό για να περάσει μία λακκούβα ή οποιοδήποτε εμπόδιο, θα κεντράρει ώστε να το περάσει ανάμεσα στις ρόδες του, δηλαδή ακριβώς στο σημείο που δεν θα έπρεπε να βρίσκεσαι!Η σωστή θέση στην οποία πρέπει να βρίσκεσαι σε σχέση με ένα προπορευόμενο αυτοκίνητο είναι πίσω στην ευθεία του τροχού του αυτοκινήτου. Περισσότερα στο βίντεο, από τον ειδικό!

Δεν κορνάρεις ποτέ για να δείξεις την παρουσία σου σε ένα προπορευόμενο όχημα, δεν βρίσκεσαι ποτέ στο κέντρο πίσω από ένα αυτοκίνητο και εννοείται δεν οδηγείς ποτέ από την πίσω δεξιά πλευρά το προπορευόμενου οχήματος. Η προσπέραση γίνεται από αριστερά, και μόνο αν είσαι 100% σίγουροςότι είναι ασφαλές!

 

Κάνεις σούζες σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας και όχι μόνο

Μπορεί η σούζα να είναι μια ωραία αίσθηση για τον αναβάτη όμως δεν υπάρχει πιο επικίνδυνο πράγμα από το να κινείται μία μοτοσυκλέτα, σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας οχημάτων, στη μία μόνο ρόδα. Και μάλιστα παρατεταμένα, για πολλή ώρα! Μπορεί να νιώθεις ότι έχεις τον απόλυτο έλεγχο, που εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να ισχύει, αλλά σίγουρα δεν ξέρεις κατά πόσο έχουν τον έλεγχο οι υπόλοιποι οδηγοί γύρω σου! Ένας λάθος χειρισμός είτε από σένα είτε από άλλον οδηγό, μπορεί να θέσει σε κίνδυνο εσένα και τους γύρω σου. Κι αν δεν τραυματιστείς και πάθεις τα χειρότερα, μπορεί να υποστεί μεγάλες και ακριβές ζημιές η μηχανή σου.

Ακόμα καταπονείται η μηχανή σου χωρίς λόγο. Γρανάζια, αλυσίδα, αμορτισέρ, τιμονόπλακα, ζάντες δέχονται μεγάλη επιβάρυνση. Τα κόλπα θέλουν ασφαλές περιβάλλον, καθοδήγηση και επίγνωση. Ακόμη και οι καλύτεροι stuntmen χάνουν τον έλεγχο όταν φλεξάρουν στις μοτοσυκλέτες τους.

 

Όταν δεν κατεβαίνεις από τη μοτοσυκλέτα για να βάλεις βενζίνη

Τα πρατήρια ακολουθούν έναν γενικό κανόνα ασφαλείας και αναγκάζουν τους αναβάτες να κατεβαίνουν όταν πρόκειται να βάλουν βενζίνη, για τον απλό λόγο ότι υπάρχει ο κίνδυνος ανάφλεξης.Φυσικά ο κίνδυνος δεν εξαλείφεται αν κατέβεις από τη μοτοσυκλέτα. Αλλά αν γίνει η στραβή, και σε βρει πάνω στη μοτοσυκλέτα, το πιο πιθανό είναι ότι θα φύγεις, θα ρίξεις τη μηχανή και η κατάσταση θα γίνει χειρότερη!

 

Ξεχνάς να βγάλεις το φλας

Εδώ είσαι πιο δικαιολογημένος, σε σχέση με τους οδηγούς αυτοκινήτων. Είναι λίγο πιο δύσκολο να ξέρεις αν έχεις αφήσει αναμμένο το φλας, μετά τη στροφή, γιατί στη μοτοσυκλέτα δεν κάνει «τικ τικ τικ». Ανθρώπινο λάθος!Ο κίνδυνος εδώ είναι ότι δίνεις λάθος εντύπωση στο πίσω όχημα, με αποτέλεσμα να υπάρχει περίπτωση να παρερμηνεύεσει τις προθέσεις σου και να πάει να προσπεράσει ή να στρίψει ή να επιταχύνει και να γίνουν λάθη. Ευτυχώς η τεχνολογία προχωράει και αναπτύσσει σύστημα αυτόματης απενεργοποίησης του φλας και στις μοτοσυκλέτες, όπως συμβαίνει και με την επαναφορά τιμονιού στα αυτοκίνητα. Αλλά μέχρι τότε καλό είναι να το κάνεις συνήθεια και να βγάζεις το φλας με το που βγεις από τη στροφή!

Και φυσικά, επειδή αν έχει συμβεί σε σένα, σημαίνει ότι έχει συμβεί και σε άλλους, το ότι ένα όχημα μπροστά σου έχει αναμμένο φλας, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα στρίψει από εκείνη την κατεύθυνση ή ότι θα στρίψει! Το συμβουλεύεσαι, αλλά δεν το παίρνεις 100% τοις μετρητοίς!

 

Κυκλοφορείς με καμμένα φώτα φρένων!

Ένα από τα τσεκς που πρέπει να κάνεις πριν ανέβεις στη μηχανή σου – πέρα από τα ελαστικά, τη βενζίνη, τα λάδια κ.λπ.- είναι να δεις αν λειτουργούν όλα τα λαμπάκια: φλας, πορείας, φρένων! Τα λαμπάκια της μοτοσυκλέτας καίγονται αρκετά συχνά, λόγω κραδασμών, βραχυκυκλώματος, ασφάλειας κ.λπ., ειδικά τον χειμώνα – λογικά θα το έχεις παρατηρήσει. Μην περιμένεις να στο πει άλλος στον δρόμο! Χωρίς τα λαμπάκια της ένδειξης ότι στρίβεις ή φρενάρεις, δεν ειδοποιείς εγκαίρως το πίσω όχημα για τις κινήσεις σου. Και ξέρεις πόσο σημαντικό είναι, ειδικά αν το πίσω όχημα είναι μηχανή και οποιαδήποτε κίνησή σου μπορεί να τρομάξει τον οδηγό με αποτέλεσμα να πέσει κάτω ή και να σε χτυπήσει!

 

Δεν φοράς κράνος

Το 80% των κρανιοεγκεφαλικών κακώσεων σε ατυχήματα οφείλεται στη μη χρήση κράνους.Η χρήση κράνους είναι υποχρεωτική, από τον νόμο, ακόμη κι αν πετάγεσαι μέχρι το περίπτερο, γιατί πολύ απλά πρέπει πάντα να προστατεύεις το πιο πολύτιμο μέρος του σώματός σου και αυτό που είναι πιο εκτεθειμένο ενώ οδηγείς μοτοσυκλέτα.