fbpx

10 σοβαρά λάθη οδηγών δικύκλων που μπορούν να αποβούν μοιραία!

10 σοβαρά λάθη οδηγών δικύκλων που μπορούν να αποβούν μοιραία!

Είναι ίσως η μεγάλη αυτοπεποίθηση. Ίσως είναι η απερισκεψία και η άγνοια κινδύνου. Όπως και να έχει δεν είναι λίγοι εκείνοι οι μοτοσικλετιστές που κάνουν επικίνδυνα λάθη οδήγησης που να αποβούν μοιραία για τη ζωή τους.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Αυτά είναι τα 6 μεγάλα και επικίνδυνα λάθη των σκουτεράδων

 

Ο μοτοσικλετιστής είναι εκτεθειμένος στον όποιο κίνδυνο και δυστυχώς κάποιοι προκαλούν τη τύχη τους. Από την άλλοι πολλοί είναι εκείνοι που δεν θέλουν να παραδεχτούν τα λάθη τους, αφού θεωρούν λανθασμένα ότι αυτό που κάνουν το κάνουν με …ασφάλεια!

Τα λάθη έχουν να κάνουν και με το είδος του δίκυκλου που ανάλογα την περίπτωση «διευκολύνει» κακές οδικές συμπεριφορές. Ωστόσο πολλά από τα λάθη είναι κοινά σε κάθε κατηγορία δικύκλου.

Δες μερικά από τα πιο σημαντικά:

 

  1. Οδήγηση χωρίς κράνος

Συμβαίνει συνήθως στα δίκυκλα μικρού κυβισμού και στα σκούτερ που δίνουν την ψευδαίσθηση της «ασφάλειας». Λιγότεροι είναι οι μοτοσικλετιστές που οδηγούν μεσαίου ή μεγάλου κυβισμού μοτοσικλέτες χωρίς να φοράνε κράνος. Το κράνος είναι το μόνο πράγμα που προστατεύει τον μοτοσικλετιστή από το θάνατο. Η παραμικρή πτώση μπορεί να αποβεί μοιραία! Το κράνος προστατεύει ότι πολυτιμότερο, τη ζωή μας και πρέπει να το φοράμε ακόμα και στη πιο σύντομη διαδρομή.

 

 

  1. Σφήνες

Κάποιοι δεν έχουν καταλάβει ότι άλλο πράμα είναι η διήθηση και άλλο οι σφήνες. Το λάθος αυτό διευκολύνουν κυρίως τα δίκυκλα μικρού κυβισμού (παπάκια κλπ) λόγω μικρού όγκου και βάρους, αλλά και τα σκούτερ κυρίως λόγω του πισώβαρου που κάνει ευκολότερο τον χειρισμό ελιγμών. Φυσικά σφήνες γίνονται και από οδηγούς μοτοσικλετών μεγαλύτερου κυβισμού αλλά εκεί είναι λιγότερες κυρίως λόγω του όγκου των μηχανών. Η διαφορά της διήθησης με τη σφήνα είναι τεράστια. Η διήθηση έχει κανόνες ασφαλείας ενώ η σφήνα γίνεται ανεξέλεγκτα, είτε από δεξιά, είτε  από αριστερά και τις περισσότερες φορές σε ελάχιστη απόσταση με τα άλλα κινούμενα οχήματα.

 

  1. Σούζα

Όταν η μοτοσικλέτα κινείται στη μια ρόδα και για πολλά μέτρα, είναι εκτεθειμένη στον κίνδυνο. Μια στιγμιαία σούζα δεν εγκυμονεί τόσους κινδύνους όσο οι παρατεταμένες. Το κακό είναι ότι κάποιοι προτιμούν να κάνουν σούζες μέσα στη κυκλοφορία κάτι πολύ επικίνδυνο αφού δεν υπολογίσουν τον λανθασμένο χειρισμό από εκείνους αλλά και τις αντιδράσεις των άλλων οδηγών αυτοκινήτων. Ακόμα και εκείνοι που κάνουν σούζα σε φαινομενικά άδειο δρόμο, δεν είναι ποτέ σίγουροι τι μπορεί να εμφανιστεί ξαφνικά μπροστά τους επειδή οι δρόμοι δεν είναι πίστες αγώνων!

 

 

  1. Υπερβολική ταχύτητα εντός πόλης

Συμβαίνει με όλους. Είτε μικρού κυβισμού, είτε μεγάλου! Στα μικρού κυβισμού, παπάκια και σκουτερ η υπερβολική ταχύτητα συνδυάζεται και με σφήνες στην αυξημένη κίνηση. Από την άλλη κυρίως σε άδειες λεωφόρους οι οδηγοί μεγάλων μηχανών «τις δίνουν» για λίγο φτάνοντας σε ταχύτητα ακόμα και τα 150χλμ. Κάτι που είναι πολύ επικίνδυνο αφού δεν γνωρίζουν αν ένα όχημα παραβιάσει το STOP ή αν πεταχτεί ένας πεζός να διασχίσει τον δρόμο εκτός διαβάσεων. Μπορεί και τα δύο να είναι παράνομα όμως συμβαίνουν και αν εσύ τρέχεις (έστω για λίγο) με 150χλμ ο χρόνος αντίδρασης και αποφυγής της σύγκρουσης είναι μηδαμινός έως και καθόλου!

 

  1. Περνάνε με κόκκινο

Η αίσθηση της βιασύνης είναι πολύ επικίνδυνη, αφού πολλοί είναι εκείνοι που θεωρούν ότι είναι ασφαλές να περάσουν με κόκκινο όταν από την άλλη δεν έρχονται αυτοκίνητα. Επιρρεπείς είναι κυρίως οι οδηγοί μικρού κυβισμού δικύκλων παντός είδους. Το κόκκινο σημαίνει ότι πρέπει να σταματήσουμε για να περάσει ο άλλος! Για ποιο λόγο δεν σταματούν; Γιατί βιάζονται; Όλοι έχουμε δουλειές και βιαζόμαστε αλλά δεν περνάμε τα φανάρια έτσι.

 

 

  1. Δεν γνωρίζουν για τη «νεκρή γωνία» των καθρεφτών αυτοκινήτων

Αν ο οδηγός του προπορευόμενου αυτοκινήτου δεν μπορεί να σε δει όσο καλός και αν είναι, τότε ο κίνδυνος ατυχήματος είναι μεγάλος. Η σωστή θέση ενός δικύκλου στο οδόστρωμα είναι να βρίσκεται σε σημείο που να είναι ορατό από τον οδηγό του προπορευόμενου οχήματος από τους καθρέφτες. Πολλές φορές οι οδηγοί δικύκλων κινούνται πίσω και πλάγια σε σημείο που δεν είναι ορατοί από τους καθρεύτες του αυτοκινήτου, τη λεγόμενη «νεκρή γωνία». Αυτό είναι πολύ επικίνδυνο γιατί με τον παραμικρό ελιγμό μπορεί αυτό το όχημα να παρασύρει το δίκυκλο. Η λύση στο πρόβλημα είναι να κινούμαστε πίσω από το αυτοκίνητο, αν δεν μπορούμε να προσπεράσουμε ή αν μπορούμε να περάσουμε γρήγορα και με σχετική απόσταση.

 

  1. Χωρίς καθρέφτες

Πολλοί οδηγοί μοτοσικλετών βγάζουν τους καθρέπτες από τα δίκυκλα τους. Οι καθρέπτες είναι ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία που έχουμε για την αποφύγει ατυχημάτων! Ο οδηγός πρέπει να γνωρίζει τι γίνεται μπροστά από το όχημα του αλλά και πίσω του!

 

  1. Χαλασμένα φώτα

Συμβαίνει κυρίως σε μικρού κυβισμού και κακοσυντηρημένα δίκυκλα. Έχουν χαλασμένα φώτα και ειδικά τις νυχτερινές ώρες δεν γίνονται αντιληπτά από τα άλλα οχήματα.

 

  1. Τρικάβαλο

Κάποιες φορές, κυρίως όταν υπάρχει παρέα το τρικάβαλο γίνεται για διευκόλυνση της κίνησης κάποιου μέλους της παρέας σε κοντινό προορισμό, όμως είναι πολύ επικίνδυνο  αφού συνεχής μετατόπιση στο κέντρο βάρους, σε ένα φρενάρισμα ο οδηγός εκτός από το δικό του βάρος έχει να συγκρατήσει και το βάρος των επιβατών και πάνω από όλα οι μηχανές έχουν σέλα η οποία είναι σχεδιασμένη για έναν και μόνο ένα συνεπιβάτη.

 

 

  1. Η επικίνδυνη μεταφορά παιδιών

Το μεγαλύτερο έγκλημα είναι που κάνουν οι γονείς οι οποίοι μεταφέρουν μωρά παιδιά με το μηχανάκι. Δεν υπάρχει κάτι χειρότερο από αυτό δε το χωράει ο νους μου αλλά γίνεται συχνά κυρίως τις ώρες που πάνε ή φεύγουν από το σχολείο. Για παράδειγμα πατέρας με σκούτερ έχει βάλει το μικρό παιδί να είναι όρθιο ανάμεσα στα πόδια του, το μεγαλύτερο παιδί να κάθεται στο πίσω κάθισμα και πίσω από το παιδί να κάθεται η μάνα και να κρατάει και μια σακούλα με ψώνια! Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και με άλλου τύπου δίκυκλα και τις περισσότερες φορές τα παιδιά δεν φορούν κράνος.