fbpx

5 μοτο-διαδρομές στην Χαλκιδική που αξίζουν πραγματικά

Αν είσαι Θεσσαλονικιός και σου πούνε για μοτοδιαδρομές στη Χαλκιδική ίσως να γελάσεις αλλά το πιο πιθανό είναι να γνωρίζεις την κλασσική διαδρομή εκεί πέρα πάνω από τον Άγιο Πρόδρομο. Όμως η Χαλκιδική από τον Χολωμόντα μέχρι και το νοτιότερο άκρο της Σιθωνίας έχει πολλές και πολύ όμορφες διαδρομές για μοτοσικλέτα.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Έτσι σχεδιάζεις σωστά μια μοτοεκδρομή στην εποχή του κορωνοϊού

Αν είσαι από άλλη περιοχή της Ελλάδας τότε αξίζει να κάνεις έστω μια από αυτές τις διαδρομές με αφετηρία τη Θεσσαλονίκη!

Ο νομός Χαλκιδικής προσφέρεται  για ημερήσια εκδρομή ή ακόμα και με διανυκτέρευση ενώ έχει εκατοντάδες χιλιόμετρα δρόμων οι περισσότεροι σε σχετικά καλή κατάσταση.

Δες τις διαδρομές με αφετηρία τη Θεσσαλονίκη και επέλεξε:

1. Ψηλά στον Χολωμόντα

Με κατεύθυνση τον Πολύγυρο περνάς τη Θέρμη, στρίβεις για Λιβάδι και συνεχίζειςπρος τα χωριά Πετροκέρασα, Δουμπιά, Σάνα, Ρίζα, και πάρκο Χολομώντα που προσφέρεται για στάση. Μία άλλη επιλογή για στάση είναι η Αρναία. Στη συνέχεια κατεβαίνεις στα Στάγειρα όπου βρίσκεται το Πάρκο του Αριστοτέλη και μετά παίρνεις την κατηφόρα προς το Στρατώνι, για έναν καφέ στην παραλία.

1. Η …κλασσική από τον Άγιο Πρόδρομο

Μετά τη Θέρμη κατευθύνεσαι προς Πολύγυρο. Περνάς την Γαλάτιστα και φτάνεις στον Άγιο Πρόδρομο για πιθανή στάση. Μετά συνεχίζεις τις ανηφόρες για Ρίζα και φτάνεις στην Αρναία. Από εκεί ακολουθείς τη διαδρομή προς Ταξιάρχη. Ο δρόμος είναι στενός με στροφές, άσφαλτο σε καλή κατάσταση αλλά πανέμορφα τοπία μέσα σε ελατοδάσος. Μια στάση στον Ταξιάρχη αξίζει. Η επιστροφή προτείνεται μέσω Παλαιόκαστρου.

1. Για Νέα Ρόδα – Ουρανούπολη

Με κατεύθυνση τα Πετράλωνα, συνεχίζετε για Πολύγυρο και κατεβαίνετε από Ορμύλια, έχοντας ως πανέμορφο κάδρο παραθαλάσσια τον κόλπο. Η εκδρομή καταλήγει Ουρανούπολη και η επιστροφή γίνεται από Νέα Ρόδα, Ιερισσό και στον δρόμο για πίσω ιδανική είναι μια στάση στον Ταξιάρχη στο Πανεπιστημιακό Δάσος.

1. Στο «παρεξηγημένο» πρώτο πόδι

Πολλοί είναι εκείνοι που αποφεύγουν το πρώτο πόδι, δηλαδή την Κασσάνδρα θεωρώντας την «πολύ τουριστική» όμως χάνουν γιατί είναι μια διαδρομή που αξίζει και το καλοκαίρι προσφέρεται και για βουτιές σε καταπληκτικές παραλίες. Τα πρώτα 50 χιλιόμετρα του ταξιδιού είναι κάπως μονότονα στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών αλλά προσφέρεται για μερικές γκαζιές. Αφού περάσεις τη γέφυρα της Ποτίδαιας αρχίζουν τα ωραία. Μια καλή επιλογή είναι να στρίψεις προς το Σάνη και να ακολουθήσεις τον δρόμο που περνάει από τις φυλακές της Κασσάνδρας. Ένας ωραίος στενός δρόμο με πολλές στροφές μέσα στο πευκοδάσος. Στη διαδρομή αυτή υπάρχουν πολλοί όρμοι για μπάνιο όπως η παραλία Κύψα αλλά θα πρέπει να βγεις από την διαδρομή και να οδηγήσεις σε χωματόδρομο.

Μένοντας όμως στη διαδρομή ο δρόμος σε βγάζει στο χωριό Κασσανδρεια. Στρίβεις δεξιά για Σίβηρη. Συνεχίζοντας θα φτάσεις στο χωριό Λουτρά, διάσημα λόγω των ιαματικών τους λουτρών. Ακολουθώντας τον παραλιακό δρόμο, συναντάς το θέρετρο της Καλάνδρας, κοντά στην αρχαία πόλη της Μένδη. Μπορείς να κάνεις στάση στο Ποσείδι η στη Φούρκας. Συνεχίζοντας μέσω του χωριού Αγία Παρασκευή φτάνεις στο Παλιούρι με τη περιοχή να μυρίζει το άρωμα της ρίγανης, που φυτρώνει παντού. Το όμορφο, μικρό χωριό Παλιούρι, είναι κοντά στο τέλος της χερσονήσου. Αν θες κάνεις στάση ή συνεχίζεις προς Πευκοχώριμε τη πολύ όμορφη λιμνοθάλασσα. Συνεχίζοντας περνάς τη Χανιώτη και φτάνεις στο Πολύχρονο με το νησάκι – χελώνα να δεσπόζει στα καταγάλανα νερά.

Στην Καλλιθέα δεν στρίβεις προς τον καινούργιο δρόμο αλλά συνεχίζεις από τον παλιό και συναντάς το γραφικό χωριό Άθυτος. Στη συνέχεια είναι η Νέα Φώκαια κι επιστροφή από την εθνική οδό που συναντάς στη Ποτίδαια.

1. Η ήσυχη και ονειρεμένη Σιθωνία

Η εκκίνηση αυτής της διαδρομής είναι παρόμοια με την προηγούμενη απλώς στα Μουδανιά παίρνεις τον δρόμο προς Σιθωνία. Περνώντας την ευθεία του Άγιου Μάμα αρχίζουν οι στροφές. Ο δρόμος με σχετικά καλή άσφαλτο. Από εκεί και πέρα το τοπίο σφίζει από ήρεμη φύση, μυρωδάτα ελαιόδεντρα, πεύκα και άγρια λουλούδια.

Μετά τον Άγιο Μάμα μια μικρή παράκαμψη στην ιστορική Όλυνθο αξίζει μια στάση. Συνεχίζοντας συναντάς τη Νικήτη όπου ενδιαφέρον παρουσιάζει το παλιό χωριό. Μετά τη Νικήτη στρίβεις δεξιά για Νέο Μαρμαρά. Εκεί μπορείς να ανηφορίσεις στο γραφικό χωριουδάκι Παρθενώνας.

Στη συνέχεια περνάς το Πόρτο Καρράς και συναντάς γραφικό χωριουδάκι του Πόρτο Κουφό και το μαγευτικό λιμανάκι του. Σχεδόν έχεις φτάσει στο άκρο του δεύτερου ποδιού της Χαλκιδικής. Συνεχίζεις προς Καλαμιτσι, Παραλία Συκιάς, Σάρτη περιοχές με καταπληκτικές ακτές. Η διαδρομή προς τη όμορφη παραλία της Βουρβουρούς είναι με πολλές στροφές, καλή άσφαλτό και ωραία θέα.  Από τον Ορμο Παναγιάς και τον Άγιο Νικόλαο μπορείς να πάρεις τον δρόμο της επιστροφής μέσω Νικήτης ή αν έχεις κουράγιο να συνεχίσεις ευθεία μέχρι Πυργαδίκια και να στη συνέχεια να επιστρέψεις Θεσσαλονίκη μέσω Πολυγύρου!