fbpx

8 κρυμμένα σημεία που σου δείχνουν τα μαϊμού χιλιόμετρα του μεταχειρισμένου

8 κρυμμένα σημεία που σου δείχνουν τα μαϊμού χιλιόμετρα του μεταχειρισμένου

Έχεις βγει στην αγορά και ψάχνεις το νέο σου αυτοκίνητο και επειδή ο προϋπολογισμός δεν επαρκεί για καινούργιο ψάχνεις για μεταχειρισμένο. Αν δεν θέλεις στο τέλος να σου βγει το αυτοκίνητο όσο ένα καινούργιο σε κόστος πρέπει να μάθεις ορισμένα πραματάκια για να ελέγξεις τι να αγοράσεις.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Έρευνα: Η οδήγηση ενός σπορ αυτοκινήτου είναι καλύτερη και από το sex!

 

Αυτοκίνητα πολλά είτε στα καταστήματα είτε στα εξειδικευμένα site αγοραπωλησιών. Αυτοκίνητα περιποιημένα καθαρά και τουλάχιστον εξωτερικά τέλεια. Όμως οι αλήθειες κρύβονται κάτω από τις λαμαρίνες και κυρίως στον κινητήρα και στα χιλιόμετρα που έχει διανύσει .

Πως θα ανακαλύψεις αν τα χιλιόμετρα που αναγράφονται στο κοντέρ είναι τα πραγματικά του κινητήρα;

 

  1. Δες τις σφραγίδες

Ρώτα και δες αν υπάρχουν σφραγίδες επίσημου ή εξουσιοδοτημένου αντιπροσώπου στο πρόγραμμα εργασιών service. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μην έχει τηρηθεί σωστά αλλά όπως και να έχει είναι μία καλή ένδειξη. Το βιβλίο service πρέπει να έχει συμπληρωμένα τα στοιχεία του αυτοκινήτου (πινακίδα, αριθμό πλαισίου)  όπου ψάχνεις για σφραγίδες εργασίες χιλιόμετρα και αποδείξεις εργασιών αν υπάρχουν).

 

 

 

  1. Μέτρα τα …κενά του χρόνου

Δες τα χιλιόμετρα και τα χρονολογικά διαστήματα μεταξύ των service. Βγάζει νόημα ένα αυτοκίνητο να έχει το πρώτο service των 20.000 χλμ ενάμιση χρόνο μετά την αγορά και το επόμενο των 40.000 χλμ 4-5 χρόνια μετά. Μάλλον όχι εκτός και αν υπάρχει μία πολύ καλή δικαιολογία (πάντα υπάρχει μία) που να είναι όμως απόλυτα πιστευτή από τη μεριά σου!

 

  1. Πάρε τηλέφωνο

Μη διστάσεις να πάρεις τηλέφωνο την αντιπροσωπεία της οποίας τη σφραγίδα βλέπεις πάνω στο βιβλίο service. Ζήτα τους επιβεβαίωση για το τι είδους εργασίες έγιναν και στα πόσα χιλιόμετρα. Αν ακούσεις ότι «έπεσε κεραυνός και κατέστρεψε κάποια μόνο από τα αρχεία μας όχι όλα…» ή κάποια άλλη δικαιολογία οπότε δεν βρίσκουν το αυτοκίνητο εκεί θα αρχίσεις να ανησυχείς!

 

  1. Αφιέρωσε χρόνο στην αντιστοίχηση

Εδώ θέλει χρόνο από τη μεριά σου. Δες τις εργασίες που έχουν γίνει και τα αναλώσιμα που άλλαξαν δες τα χιλιόμετρα στα οποία έγιναν οι εργασίες και κάνε αντιπαραβολή με το επίσημο πρόγραμμα service της αντιπροσωπείας που υπάρχει στα εγχειρίδια του αυτοκινήτου ή το βρίσκεις εύκολα και στο internet.

 

 

 

  1. Η αντλία που προδίδει

Μία αντλία νερού συνήθως δεν αλλάζεται πριν τις 100.000 χλμ. (κατά μέσο όρο) άρα δύσκολα μπορεί ένα αυτοκίνητο που έχει καινούργια αντλία νερού να έχει και 50.000 χλμ. στο κοντέρ

 

  1. Ιμάντας χρονισμό που προδίδει

Το service χρονισμού του ιμάντα (για όποια αυτοκίνητα δεν έχουν καδένα) γίνεται από τις 80.000 χλμ. και άνω στα περισσότερα μοντέλα της αγοράς. Μην προσπαθούν να σας πείσουν ότι πραγματοποιήθηκε λόγω ακινησίας του αυτοκινήτου σε λιγότερα χιλιόμετρα. Δεν είναι όλα τα αυτοκίνητα της αγοράς ακινητοποιημένα στα γκαράζ.

 

  1. Τα λάστιχα αδιάψευστος μάρτυρας

Το επόμενο σημείο που μας δίνει καλές πληροφορίες τα ελαστικά. Η πραγματικότητα λέει ότι πολλοί ιδιοκτήτες καλύπτουν 40-50.000 χλμ με ένα σετ ελαστικών ειδικά που τώρα οι εποχές είναι οικονομικά δύσκολες. Τα ελαστικά έχουν μέσο όρο ζωής τα τέσσερα χρόνια αν και πολλοί ιδιοκτήτες τα κρατούν και πάνω από πέντε. Το πέλμα του ελαστικού δείχνει και τη φθορά του (όσο χρησιμοποιείται τόσο μειώνεται το βάθος των αυλακώσεων) 2.5-3 χιλιοστά αποτελούν συνήθως το όριο κάτω από το οποίο ένα ελαστικό χρειάζεται σύντομα αλλαγή  ενώ η νομοθεσία ορίζει τα 1.6 χιλιοστά ως κατώτατο επιτρεπόμενο όριο

 

  1. Δες τους δίσκους

Τα φρένα είναι ακόμα ένα μέρος του αυτοκινήτου που μας δίνει εικόνα των χιλιομέτρων. Όχι τόσο τα τακάκια τα οποία αλλάζουν σε μικρά διαστήματα αλλά οι δίσκοι. Λόγω της φύσης τους  οι δίσκοι αντέχουν για πολλά χιλιόμετρα αν έχουν συντηρηθεί σωστά (κυρίως αν τα τακάκια αλλάζουν στην ώρα τους) με την πλειονότητα των αυτοκινήτων να κινούνται στα 80-130.000 χλμ ζωής. Αν δεις ολοκαίνουριους δίσκους στα 40-50.000 χλμ δεν έχει λογική”,” εκτός και αν ήταν μία aftermarket βελτίωση που τοποθετήθηκε εκ των υστέρων