fbpx

F1: Το πρωτάθλημα αρχίζει με τα μάτια στραμμένα σε Ferrari και Hamilton!

F1: Το πρωτάθλημα αρχίζει με τα μάτια στραμμένα σε Ferrari και Hamilton!

Υπό τη σκιά του πολέμου στην Ουκρανία αρχίζει το πρωτάθλημα της F1 με διάφορες αλλαγές αλλά και κυρώσεις σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η Haas διέκοψε τη συνεργασία της με τον Mazepin (την θέση του θα πάρει ο Magnussen), ενώ το GP της Ρωσίας δεν πρόκειται να μπει ξανά στο καλεντάρι για πολλά χρόνια.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: O Max Verstappen είναι ο πιο ακριβοπληρωμένος πιλότος της F1

Όπως και έχει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα F1 αρχίζει με με το Grand Prix του Μπαχρέιν με τα μάτια στραμμένα στη νέα Ferrari που έχει συγκεντρώσει πολύ θετικά δείγματα. Από την άλλη τα μάτια όλων είναι στραμμένα στον Hamilton που πέρσι έχασε τόσο άδικα το πρωτάθλημα από τον Verstappen που υπέγραψε μέχρι το 2028 στην Red Bull και έγινε ένας από τους καλύτερα αμειβόμενους αθλητές στον κόσμο και στην Formula 1, μαζί με τον Hamilton. Ο Michael Masi αποτελεί παρελθόν από αλυτάρχης. Στη νέα σεζόν θα υπάρχουν δύο: οι Niels Wittich (από το DTM) και Eduardo Freitas (από το WEC).

 

 

Οι εργοστασιακές ομάδες έχουν τελειώσει τις δοκιμές σε λάστιχα, αεροτομές, ρυθμίσεις με τα μάτια όλων να είναι στραμμένα στη Ferrari που συνέχισε να εντυπωσιάζει και στο Μπαχρέιν με τα κόκκινα μονοθέσια να δείχνουν δυνατά και γρήγορα. Η Red Bull δείχνει και αυτή πως έχει βρει τη συνταγή με τους νέους κανονισμούς, αλλά φαίνεται να κρατά χαμηλούς τόνους σε σχέση με την Scuderia. Ο Verstappen πάντως κέρδισε τις εντυπώσεις την τελευταία ημέρα των δοκιμών στο Μπαχρέιν. Το ίδιο δε μπορεί να πει κανείς και για τα Mercedes μονοθέσια τα οποία δείχνουν πιο «βαριά» στο θέμα της υπερστροφής και στο porpoising.

 

 

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ομάδων, που μετέφερε ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Mario Isola, τα μονοθέσια θα χάνουν χρόνο στα αργά κομμάτια. Κι αυτό γιατί το αυξημένο βάρος θα κάνει τα μονοθέσια λιγότερο ευκίνητα σε αλλαγές κατεύθυνσης. Οι ομάδες για έξι ημέρες έκαναν δοκιμαστικά προκειμένου οι οδηγοί να εξοικειωθούν με τα νέα ελαστικά 18 ιντσών. Λίγες ώρες πριν τα αυριανά ανεπίσημα δοκιμαστικά καμία ομάδα δεν έχει κάνει ανακοινώσεις για τη στρατηγική του αγώνα.

Φέτος θα γίνουν συνολικά 23 αγώνες. Ο πρώτος αγώνας στην πίστα του Σακχίρ θα γίνει υπό το φως των προβολέων. Για τον πρώτο αγώνα της χρονιάς η Pirelli επέλεξε τις πιο σκληρές γόμες της (C1, C2, C3). Το μήκος της πίστας είναι πρώτο 5.412 μέτρα και θα χρειαστούν 57 γύροι για να ολοκληρωθεί ο αγώνας. Οι οδηγοί θα καλύψουν συνολικά 308,238 χιλιόμετρα.

 

Αυτές είναι οι αλλαγές στους κανονισμούς

  • Από φέτος οι αποστάσεις ανάμεσα σε δύο μονοθέσια μειώνονται χωρίς να υπάρχει αρνητική άντωση. Το 2021 ένα μονοθέσιο όταν πλησίαζε ένα άλλο είχε 35% αρνητική άντωση σε απόσταση 20 μέτρων και 46% στα 10 μέτρα. Φέτος αυτή η απώλεια μειώθηκε σε 4% σε απόσταση 20 μέτρων και 18% στα 10 μέτρα.
  • Αλλαγές έχουν υποστεί οι μπροστινές αεροτομές που διαμορφώνουν την αεροδυναμική των μονοθεσίων. Στην περιοχή κάτω από τους αεραγωγούς των ψυγείων διαθέτουν διευρυμένα ανοίγματα για να μπαίνει αέρας στα πλευρικά τούνελ Venturi. Υπάρχουν, ακόμη, βοηθήματα που προστατεύουν όποια επιβλαβή ροή προκαλείται από την περιστροφή των μπροστινών τροχών. Βέβαια, αυτά, όπως και άλλα πολλά, δεν είναι ορατά με το μάτι. Είναι τεχνικές λεπτομέρειες που δεν εξηγούνται εύκολα.
  • Το σίγουρο είναι ότι το DRS θα παραμείνει στα μονοθέσια του 2022, ενώ θα δούμε μεγαλύτερες διαστάσεις στα ελαστικά. Η συνολική διάμετρος των ελαστικών αυξήθηκε από τα 660 στα 720 χλστ. Το ύψος του προφίλ των ελαστικών έχει μειωθεί κατά 3,35 εκ., ενώ το πλάτος του πέλματος παραμένει στα 305 χλστ. εμπρός και 405 χλστ. πίσω. Φέτος τα ελαστικά θα είναι πιο ανθεκτικά και θα «πληγώνονται» λιγότερο από τις απρόβλεπτες αστοχίες, ενώ θα φθάνουν γρηγορότερα στις ιδανικές θερμοκρασίες λειτουργίας.
  • Μπορεί να έγινε αύξηση στη διάμετρο, όμως το μέγεθος της επιφάνειας επαφής του πέλματος με την άσφαλτο παραμένει ίδιο. Κάποιοι από τους οδηγούς παρατήρησαν ότι με την αύξηση της διαμέτρου δεν έχουν καλή ορατότητα (επειδή κάθονται χαμηλά) με τα kerb στις στροφές. Ακόμη μεγαλύτεροι κατά 5 εκατοστά είναι οι μπροστινοί δίσκοι φρένων.
  • Μια άλλη αλλαγή που έγινε έχει σχέση με το βάρος. Τα μονοθέσια μαζί με τον οδηγό και τον εξοπλισμό του θα έχουν ελάχιστο βάρος 795 κιλά, δηλαδή σε σχέση με το 2021 προστέθηκαν άλλα 43 κιλά (τα 11 κιλά προέρχονται από τις μεγαλύτερες ζάντες). Ακόμη, τα μονοθέσια του 2022 θα φέρουν halo 4ης γενιάς. Είναι το προστατευτικό από τιτάνιο γύρω από το κεφάλι του οδηγού.

 

Το πρόγραμμα των μεταδόσεων

Cosmote Sport 5HD – ΕΡΤ Sports2 – ΕΡΤ2.

 

Παρασκευή 18 Μαρτίου

Ελεύθερα Δοκιμαστικά 1: 14:00-15:00

Ελεύθερα Δοκιμαστικά 2: 17:00-18:00

 

Σάββατο 19 Μαρτίου

Ελεύθερα Δοκιμαστικά 3: 14:00-15:00

Κατατακτήριες Δοκιμές: 17:00-18:00

 

Κυριακή 20 Μαρτίου

Αγώνας: 17:00-19:00