fbpx

Honda CR-V Hybrid: Mε δυνατή υβριδική τεχνολογία

Honda CR-V Hybrid: Mε δυνατή υβριδική τεχνολογία

Το CR-V είναι ένα από τα SUV που πριν από 24 χρόνια θεμελίωσαν μια ολόκληρη κατηγορία, η οποία σήμερα αποτελεί την δημοφιλέστερη της Ευρώπης. Αναπόφευκτα το επόμενο βήμα για ένα μοντέλο με τόσο μεγάλη ιστορία είναι ο εξηλεκτρισμός. Έτσι λοιπόν το CR-V είναι το πρώτο υβριδικό SUV που λανσάρει η Honda στην Ευρώπη με το πρωτοποριακό σύστημα κίνησης i-MMD (intelligent Multi-Mode Drive) που συνδυάζει έναν κινητήρα βενζίνης με ηλεκτροκινητήρες και μπαταρία ιόντων λιθίου. Το πρωτοποριακό κιβώτιο της HONDA προσφέρει υψηλά επίπεδα αθόρυβης λειτουργίας, ενώ το CR-V Hybrid διατίθεται τόσο σε προσθιοκίνητη (FWD) όσο και σε τετρακίνητη (AWD) έκδοση. Το σύστημα αυτό παρέχει ευκολία στην οδήγηση και απόλαυση στην καθημερινή μετακίνηση.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Αυτό είναι το αυτοκίνητο των οπαδών του «007»

 

Όπως και οι υπόλοιπες εκδόσεις του, έτσι και το υβριδικό CR-V μήκους 4,60 μέτρων ξεχωρίζει με τη δυναμική του εμφάνιση με τη σύγχρονη μάσκα και το χαρακτηριστικό μοτίβο στους προβολείς που σηματοδοτεί κάθε νέο Honda. Στο πίσω μέρος υπάρχει το λογότυπο Hybrid, ενώ όλες οι εκδόσεις του εφοδιάζονται με ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών.

 

 

Το νέο Honda CR-V είναι το πιο προηγμένο αεροδυναμικά μοντέλο της κατηγορίας του και εξελίχθηκε σε ειδικό αεροδυναμικό τούνελ ώστε στις μεγαλύτερες ταχύτητες να επιτυγχάνεται η μικρότερη αντίσταση αέρα και η βέλτιστη κατανάλωση καυσίμου. Χαρακτηριστικό είναι το σύστημα Active Shutter Grille το οποίο κρατά όσο γίνεται περισσότερο τις γρίλιες της μάσκας κλειστές, ακόμα και κατά την οδήγηση στην πόλη, για βελτιωμένες αεροδυναμικές επιδόσεις.

 

 

Τα πάντα στο εσωτερικό έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε όλοι οι επιβαίνοντες να νιώθουν άνετα και ασφαλείς. Η σχεδίαση του ταμπλό, που αποτελεί πρότυπο εργονομίας, ενισχύεται από υψηλής ποιότητας υλικά με αψεγάδιαστο φινίρισμα. Η Honda έχει εκλογικεύσει τη διάταξη της οθόνης συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά CR-V, που τώρα περιλαμβάνει μόνο μία κεντρική οθόνη αφής, πλέον της διεπαφής Driver Information Interface (DII) 7 ιντσών που φαίνεται πίσω από το τιμόνι, ενώ το Honda Connect προσφέρει πλήρη συνδεσιμότητα με smartphones σε Apple CarPlay και Android Auto.

 

 

Η κεντρική οθόνη αφής των 7,0 ιντσών προσφέρει άμεση ρύθμιση και εύκολη πρόσβαση απεικονίζοντας πλήθος πληροφοριών. Πολλές από αυτές και ακόμη περισσότερες απεικονίζονται και στην οθόνη (επίσης 7,0 ιντσών) του ψηφιακού πίνακα οργάνων DII (Driver Information Interface). Ειδικά στο CR-V Hybrid ο οδηγός μπορεί να ελέγχει διαρκώς την κατανάλωση καυσίμου και ενέργειας από την οθόνη DΙI και να πληροφορείται για την λειτουργία του υβριδικού συστήματος. Όμορφα γραφικά δείχνουν τη ροή ισχύος και το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας ώστε ο οδηγός να συνδυάζει οδηγική απόλαυση με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Χάρη στο σύστημα ενεργού ελέγχου θορύβου (Active Noise Control), που είναι διαθέσιμο σε όλες τις εκδόσεις, στο εσωτερικό του αυτοκινήτου το περιβάλλον είναι ήσυχο και ήρεμο. Ταυτόχρονα το CR-V Hybrid δεν έχει απωλέσει το παραμικρό από τα κορυφαία επίπεδα πρακτικότητας του με το πορτμπαγκάζ να έχει χωρητικότητα από 497 έως 1.694 (με τα πίσω καθίσματα πεσμένα και φόρτωση μέχρι την οροφή).

 

 

Το προηγμένο υβριδικό σύστημα συνδυάζει έναν αποδοτικό 2.0 i-VTEC βενζινοκινητήρα που λειτουργεί με τον κύκλο του Atkinson και αποδίδει 145 ίππους και έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 184 ίππων. Η μεγάλη ισχύς προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις καθώς το CR-V Hybrid ολοκληρώνει την διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα σε 8,8 (στην FWD έκδοση) ή σε 9,2 δευτερόλεπτα (στην AWD έκδοση). Σε κάθε περίπτωση η τελική ταχύτητα είναι 180 χλμ./ώρα.

Η συνδυασμένη κατανάλωση, με βάση τον κύκλο NEDC είναι 5,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα για το FWD και 5,5 λίτρα για το AWD (WLTP: 6,9 και 7,3 λίτρα αντίστοιχα), ενώ οι εκπομπές CO2, πάντα κατά NEDC είναι 120 και 1267 γραμμάρια το χιλιόμετρο για το FWD και για το AWD (WLTP: 156 και 166 γραμμάρια το χιλιόμετρο.

Το επαναστατικό υβριδικό σύστημα του CR-V δεν χρησιμοποιεί ένα συμβατικό κιβώτιο αλλά μία μονάδα υποπολλαπλασιασμού η οποία δημιουργεί άμεση μετάδοση με σταθερή σχέση και ομαλότερη μεταφορά ροπής. Με αυτή τη διάταξη, το σύστημα της Honda είναι πιο αθόρυβο και πιο συμπαγές από ένα πλανητικό eCVT που κατά κανόνα χρησιμοποιείται σε άλλα υβριδικά οχήματα. Ταυτόχρονα το CR-V Hybrid διαθέτει σύστημα ανάκτησης ενέργειας (Deceleration Paddle Selector), το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμόζει το ρυθμό επιβράδυνσης χρησιμοποιώντας τους διακόπτες (paddles) πίσω από το τιμόνι και σε 4 επίπεδα έντασης όπως απεικονίζονται στο DII.

Η τεχνολογία i-MMD προσφέρει μια αξιόπιστη, ομαλή και αποδοτική εμπειρία οδήγησης και παρέχει τη βέλτιστη ισχύ αλλάζοντας αυτόματα ανάμεσα σε τρεις λειτουργίες οδήγησης: Electric Drive, Hybrid Drive και Engine Drive. Αντί του παραδοσιακού λεβιέ κίνησης στο νέο Honda CR-V Hybrid υπάρχουν διακόπτες επιλογής κίνησης (για την κανονική πορεία, τη «νεκρά» και την όπισθεν). Μερικά εκατοστά πιο δίπλα υπάρχει ο διακόπτης Sport για μέγιστη απόδοση ισχύος του υβριδικού συστήματος. Με το πάτημα του διακόπτη EV και εφόσον υπάρχουν επαρκή αποθέματα στην μπαταρία υπάρχει δυνατότητα καθαρά ηλεκτρικής κίνησης για περίπου 2 χιλιόμετρα. Έτσι, στη λειτουργία Electric Drive το CR-V Hybrid κινείται εντελώς αθόρυβα και δίχως να εκλύει ρύπους στο περιβάλλον. Στην υβριδική λειτουργία Hybrid Drive υπάρχει συνεργασία του κινητήρα βενζίνης και των ηλεκτροκινητήρων. Στην λειτουργία Engine Drive την κίνηση αναλαμβάνει ο βενζινοκινητήρας και παράλληλα το σύστημα i-MMD επαναφορτίζει την μπαταρία.

Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σε πραγματικό χρόνο σύστημα τετρακίνησης λειτουργεί εντελώς αυτόματα. Το σύστημα μπορεί να ανιχνεύσει οποιαδήποτε απώλεια πρόσφυσης (π.χ. όταν το CR-V ανεβαίνει σε ένα λόφο) και να στείλει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς. Παράλληλα, η απόσταση των 19 εκατοστών του αμαξώματος από το έδαφος για το FWD και των 20 εκατοστών για το AWD εγγυώνται απροβλημάτιστες διαδρομές εκτός δρόμου. Σε κανονικές συνθήκες κίνησης ο πολύδισκος συμπλέκτης αποσυνδέει αυτόματα τον άξονα μετάδοσης από το πίσω διαφορικό για εξοικονόμηση καυσίμου.

Το Honda SENSING είναι ένα σύνολο τεχνολογιών άνεσης και ασφαλείας που περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό όλων των CR-V. Διάφορες έξυπνες τεχνολογίες αιχμής επαγρυπνούν την ώρα που οδηγείτε και δίχως να τις αντιλαμβάνεστε καν. Ανάμεσα σε αυτά τα συστήματα υποβοήθησης περιλαμβάνεται η αυτόματη πέδηση μετριασμού σύγκρουσης, η προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, η αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, ο έξυπνος περιοριστής ταχύτητας, το έξυπνο σύστημα ελέγχου σταθερής ταχύτητας, η κλήση έκτακτης ανάγκης κ.α.

Τι άλλο να ζητήσει κανείς από ένα SUV με προηγμένη υβριδική τεχνολογία, ασυναγώνιστους χώρους, απολαυστικά δυναμικά χαρακτηριστικά, εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, χαμηλό κόστος συντήρησης και με εξοπλισμό που δεν του λείπει τίποτα; Όσο για την τιμή του ξεκινά από τις 44.650 ευρώ.