22042019

22042019

  • Άδραξε τη μέρα! Η φράση Carpe Diem έγινε ευρύτερα γνωστή από την ταινία «Ο Κύκλος των Χαμένων Ποιητών» όπου ο αξέχαστος Robin Williams εξηγεί τι σημαίνει η φράση Carpe Diem. Ότι ώρα και να κοιμηθείς το βράδυ το πρωί θα πρέπει να σηκωθείς μια συγκεκριμένη ώρα και εκείνο το ρημάδι το ξυπνητήρι είναι σκέτο βασανιστήριο.
  • Το βασικό ερώτημα: Γιατί να ξυπνήσω; Ποιο είναι το κίνητρο έχοντας μπροστά μια ακόμα δύσκολη μέρα. Μόλις βρεις κάποιον καλό λόγο και εφόσον αυτός αξίζει το πρωινό σου θα γίνει πιο υποφερτό.
  • Πέρασες καλά όλο το σαββατοκύριακο, έφαγες, ήπιες, γέλασες, διασκέδασες όμως όπως φάνηκε στο πρωινό ξύπνημα ήπιες πολύ περισσότερο από όσο αντέχεις ή τα μπέρδεψες με αποτέλεσμα να μην μπορείς να συνέλθεις. Αυτό είναι που λέμε hangoverμε βασικό γνώρισμα του βαρύ κεφάλι την αδιαθεσία και γενικά την προδιάθεση για ύπνο.
  • Ο Ιπποκράτης δίδασκε ότι «το φάρμακό σου είναι η τροφή σου και η τροφή σου είναι το φάρμακό σου». Η ορθότητα του λόγου του επαληθεύεται διαρκώς. Οι επιστήμονες βρήκαν τις τροφές που όχι μόνο προστατεύουν την υγεία μας, αλλά, είναι κατάλληλες για κάθε ανάγκη του οργανισμού μας. Για παράδειγμα, αν έχουμε υψηλή πίεση οι ειδικοί τονίζουν ότι πρέπει να τρώμε σπαράγγια, ενώ αν έχουμε έχουμε προβλήματα με την πέψη μας καλό είναι να τρώμε γιαούρτι. Υπάρχουν τροφές που έχει αποδειχθεί με έρευνες ότι είναι ιδιαίτερα ευεργετικές για τον οργανισμό μας.
  • Η χρήση των συμπληρωμάτων διατροφής πρέπει γίνεται μόνο μετά από υπόδειξη και συνταγογράφηση γιατρού και μόνο για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Αυτό υποστηρίζει η καθηγήτρια Τοξικολογίας στο Εργαστήριο Ιατροδικαστικής της Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ, Μαρία Στεφανίδου-Λουτσίδου. Ως συμπληρώματα διατροφής ορίζονται οι συμπυκνωμένες πηγές θρεπτικών συστατικών ή άλλων ουσιών που χρησιμοποιούνται για τη συμπλήρωση της συνήθους δίαιτας και συνήθως περιέχουν αμινοξέα, πρωτεΐνες, βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία και υδατάνθρακες.
  • Δεν είναι λίγοι εκείνοι που ξυπνούν με μια όρεξη για γλυκό! Κάποιοι το απορρίπτουν για να μη χάσουν τη διατροφή τους. Κάποιοι άλλοι το …ρημάζουν το …γλυκάκι. Ποιο όμως σου κάνει πραγματικά καλό; Μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Τελ Αβίβ υποδηλώνει πως ένα πλήρες πρωινό που συμπεριλαμβάνει κάποιο γλυκό μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην αποτελεσματική απώλεια των περιττών κιλών. Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Tel Aviv λοιπόν, διεξήγαγαν μια έρευνα διάρκειας 32 εβδομάδων, στην οποία συμμετείχαν παχύσαρκα άτομα σε δίαιτα. Μερικοί από αυτούς συμπεριλάμβαναν γλυκό στο 600 θερμίδων πρωινό τους, ενώ οι υπόλοιποι έτρωγαν ένα πρωινό 300 θερμίδων, χωρίς γλυκό. Μέσα στις 32 αυτές εβδομάδες, όλοι οι εθελοντές αδυνάτισαν. Η διαφορά στην απώλεια βάρους, όμως, ήταν δραματική.