fbpx

Αυτή είναι η βλάβη που δεν πρέπει να την «εύχεσαι» ούτε για τον χειρότερο εχθρό σου

Αυτή είναι η βλάβη που δεν πρέπει να την «εύχεσαι» ούτε για τον χειρότερο εχθρό σου

Αυτή είναι το πιο εφιαλτική βλάβη που μπορεί να πάθεις στη μηχανή σου, εν κινήσει και που δεν πρέπει να την «εύχεσαι» ούτε για τον χειρότερο εχθρό σου.

Είναι εκείνη η ζημιά που μπορεί να σου συμβεί ξαφνικά ενώ τρέχεις «γεμάτος χιλιόμετρα». Μία ζημιά που δεν θέλεις να την σκέφτεσαι ούτε στους χειρότερους εφιάλτες σου! Είναι το απευκταίο!

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Αυτά είναι τα δύο που δεν πρέπει να κάνεις ποτέ όταν επιλέγεις λάστιχα για τη μηχανή σου

 

Οι ζημιές που μπορεί να πάθει μια μηχανή όταν κινείται με πολλά χιλιόμετρα είναι διάφορες, αλλά μια είναι η πιο εφιαλτική, αφού μπορεί να σε «κατεβάζει» από 5η στη 1η τόσο ξαφνικά, με συνέπεια μια οδυνηρή πτώση.

Ο λόγος για το σπάσιμο της αλυσίδας και το μπλοκάρισμα στο μπροστινό γρανάζι!

Αν δεν τη συντηρείς σωστά τότε μπορεί να συμβεί. Ναι πράγματι οι πιθανότητες τότε αυξάνονται, ωστόσο μπορεί να συμβεί και σε καινούργια αλυσίδα, ίσως από αστοχία υλικού που μπορεί να οφείλεται στην ποιότητα κατασκευής ή ακόμα από κακή αντικατάσταση, από φθορά ή απροσεξία.

Το Activeman.gr ρώτησε τον μηχανικό της YAMAHA Μερεμετσάκης, Δημήτρη Μερεμετσάκη, τι μπορεί να συμβεί, αν σπάσει η αλυσίδα και μπλοκάρει στο μπροστινό γρανάζι. Η απάντηση του ήταν σοκαριστική: «Μπορεί να σπάσει ακόμα και το κάρτερ» εξηγεί και συμπληρώνει «Την ώρα όμως που σπάει είναι σα να κατεβαίνεις από πέμπτη στην πρώτη. Η αλλαγή είναι πολύ απότομη και ανάλογα με τα χιλιόμετρα που έχεις ο χειρισμός είναι πολύ δύσκολος, έως αδύνατος»

«Το χειρότερο σενάριο είναι να μπλοκάρει η αλυσίδα στο μπροστινό γρανάζι» συνεχίζει ο κ. Μερεμετσάκης «Φυσικά μπλοκάρει ο κινητήρας, αλλά έχει συμβεί μέχρι και να σπάσει το κάρτερ και να χυθούν τα λάδια στον δρόμο. Επομένως αν δεν έχει πέσει ο αναβάτης, αν έχει καταφέρει να ελέγξει την απότομη μεταβολή ταχύτητας, τότε τα λάδια είναι επόμενο ότι θα χυθούν στην άσφαλτο μπροστά από τον πίσω τροχό κάτι που φυσικά προκαλεί γλίστρημα»

Γενικά το σπάσιμο της αλυσίδας και το μπλοκάρισμα είναι ίσως το χειρότερο που μπορεί να συμβεί και γίνεται πιο επώδυνο στις μεγάλες ταχύτητες.

Βέβαια υπάρχει και η άλλη περίπτωση, να μην μπλοκάρει η αλυσίδα και να εκσφενδονιστεί πίσω από τη μηχανή. Ανάλογα με τα χιλιόμετρα που τρέχεις, σκέψου τη δύναμη με την οποία εκσφενδονίζεται κάτι που είναι πολύ επικίνδυνο, έως και θανατηφόρο, για όσους ακολουθούν, ειδικά να κινείσαι σε αυτοκινητόδρομο ή δρόμο ταχείας κυκλοφορίας.

Η μοναδική λύση για να μη σου συμβεί, είναι η σωστή συντήρηση, ο τακτικός έλεγχος και να μην τσιγκουνευτείς όταν πρόκειται να αλλάξεις αλυσίδα!