Αυτές είναι οι 5 χειρότερες συμβουλές που σου δίνουν για την προπόνηση

Αυτές είναι οι 5 χειρότερες συμβουλές που σου δίνουν για την προπόνηση

Στα γυμναστήρια ακούς πολλά. Στις παρέες ακούς ακόμα περισσότερα. Ο καθένας έχει να πει το δικό του και να δώσει τη δική του «συμβουλή» σε σένα που γυμνάζεσαι. Όμως πόσες από αυτές τις συμβουλές είναι πραγματικά χρήσιμες.

Η αλήθεια είναι ότι μόνο ένας επαγγελματίας γυμναστής θα σου πει πραγματικά τι πρέπει να κάνεις και αυτόν θα πρέπει να ακούς, όμως είναι καλό να δεις ποιες είναι οι πιο χειρότερες συμβουλές που ακούς από διάφορους για τη προπόνηση σου:

  1. Αν θέλεις να χάσεις βάρος, πρέπει να γυμνάζεσαι

Είναι κάτι που συνηθίζουμε να πιστεύουμε οι περισσότεροι. Όμως αν θέλεις πραγματικά να δεις τη ζυγαριά να πέφτει, τότε θα πρέπει να ελέγξεις κατά κύριο λόγο τη διατροφή σου. Η άσκηση φυσικά ωφελεί με πολλούς τρόπους, αλλά η απώλεια βάρους, εξαρτάται από τις θερμίδες που καταναλώνεις.

Η αλήθεια: Αν θέλεις να χάσεις βάρος, τότε μια υγιεινή διατροφή, με λιγότερες θερμίδες είναι το κλειδί. Κάνε το στόχο σου ακόμα πιο εύκολο, βρίσκοντας ένα φίλο που θέλει επίσης να χάσει βάρος. Έρευνα έχει δείξει ότι άνθρωποι που προσπαθούν να χάσουν βάρος μαζί, επηρεάζουν θετικά ο ένας τον άλλον.

  1. Μπορείς να μακρύνεις και να λεπτύνεις τους μύες σου.

Το ακούμε αρκετά συχνά για ορισμένα είδη άσκησης ότι μακραίνουν τους μύες. Μπορεί η αίσθηση κατά την άσκηση να είναι αυτή του έξτρα μάκρους, αλλά στην πραγματικότητα δε γίνεται να μακρύνεις τους μυς σου καθώς η απόσταση μεταξύ των αρθρώσεων παραμένει πάντα η ίδια. Το καθαρά ανατομικό ζήτημα.

Η αλήθεια: Είτε κάνεις ασκήσεις Pilates είτε pushups, η προσαρμογή του μυϊκού ιστού δεν αλλάζει. Το οπτικό αποτέλεσμα και η έντονη αύξηση της μυϊκής μάζας συμβαίνει αντίστοιχα με την έντονη προπόνηση, σε συνδυασμό με πρόσληψη πρωτεΐνης ή άλλων ειδικών συμπληρωμάτων.

Για να αποκτήσεις το λεπτό και γραμμωμένο σώμα ενός κολυμβητή (εκτός νερού), μπορείς να χρησιμοποιήσεις μια ποικιλία ασκήσεων με αντιστάσεις, σε γρήγορο ρυθμό επαναλήψεων και σε υψηλή ένταση. Ακολουθώντας σετ 8-20 επαναλήψεων με 30 δευτερόλεπτα ξεκούρασης ενδιάμεσα και εναλλάσσοντας συχνά τις μεταβλητές τις προπόνησης (αντιστάσεις, επαναλήψεις, ξεκούραση), θα πετύχεις καλύτερα αποτελέσματα γράμμωσης χωρίς να πέσεις στο λεγόμενο πλατό (όπου δε θα βλέπεις κάποιο επιπλέον αποτέλεσμα).

  1. Χωρίς πόνο, δε θα καταφέρεις τίποτα.

Το γνωστό «No pain – no gain». Σε περίπτωση που δεν ανήκεις σε κατηγορία elite αθλητών και γυμνάζεσαι για να έχεις ένα υγιές και δυνατό σώμα, το ρητό αυτό δε σε αφορά. Η στρατηγική του πόνου δεν είναι καλή για μακροχρόνια άσκηση, σύμφωνα με τον Dr. Michael Otto, συγγραφέα του Exercise for Mood and Anxiety.

Η αλήθεια: Μια μέτριας έντασης άσκηση 40 λεπτών, 4 φορές την εβδομάδα είναι ότι χρειάζεσαι για να απολαύσεις τα οφέλη της γυμναστικής για την υγεία σου. Το περπάτημα, το τζόγκινγκ, ο χορός, το κολύμπι ή το βόλεϋ είναι μερικές από τις ασκήσεις που θεωρούνται μέτριας έντασης.

  1. Πρέπει να «φορτώσεις» υδατάνθρακες!

Όχι, μάλλον δεν πρέπει. Αν πριν από μια έντονη προπόνηση που πρόκειται να κάνεις, σκέφτεσαι ότι πρέπει να φας μια γαβάθα ζυμαρικά, τότε σταμάτα και ξανασκέψου το. Σε περίπτωση που η άσκηση της επόμενης ημέρας δε θα ξεπεράσει σε διάρκεια τα 90 λεπτά, τότε βγάλε απ’ το μυαλό σου τη «carbo-loading» θεωρία.

Η αλήθεια: Η καλύτερη στρατηγική για να προετοιμαστείς για κάποιο μεγάλο event είναι να συνεχίσεις τη διατροφή σου φυσιολογικά (ένα πιάτο με τα 2/3 να είναι άμυλο, λαχανικά και φρούτα και το 1/3 πρωτεΐνη) ενώ τις τελευταίες ημέρες να ελαττώσεις την άσκηση. Με μια μέρα ανάπαυσης, οι μύες σου έχουν το χρόνο που χρειάζονται για να αποθηκεύσουν τους υδατάνθρακες που λαμβάνεις από τη διατροφή, αφού δε θα τους κάψουν σε μια ακόμη προπόνηση.

  1. Η καλύτερη ώρα για άσκηση είναι το πρωί ή το βράδυ;

Πόσοι από τους γνωστούς σου υποστηρίζουν φανατικά ότι η πρωινή προπόνηση είναι η καλύτερη, επειδή αυξάνει το μεταβολισμό, γεμίζει τον οργανισμό με ενέργεια και φτιάχνει τη διάθεση για όλη την ημέρα;

Υπάρχουν βέβαια και άλλοι που λένε ότι η καλύτερη προπόνηση γίνεται το βράδυ, επειδή τότε ο οργανισμός μπορεί να κάψει ό,τι θερμίδες κατανάλωσε μέσα στη μέρα, συν ότι είναι τόσο κουρασμένοι στο τέλος, που τους βοηθά να κοιμηθούν πιο εύκολα.

Η αλήθεια: Η καλύτερη ώρα για άσκηση είναι όποτε εσύ νιώθεις ότι είναι καλύτερα και όποτε το επιτρέπει το πρόγραμμά σου. Το σημαντικό είναι να προπονηθείς, ανεξάρτητα από την ώρα.