fbpx

Αν κυκλοφορείς τη μηχανή σου και τον χειμώνα είναι καιρός να την προετοιμάσεις

Αν κυκλοφορείς τη μηχανή σου και τον χειμώνα είναι καιρός να την προετοιμάσεις

Οι περισσότεροι αυτή την εποχή αναζητούν συμβουλές για αποθήκευση της μοτοσικλέτας τον χειμώνα, αν δεν είσαι από αυτούς σημαίνει ότι την κυκλοφορείς όλο τον χρόνο και η μοτοσικλέτα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας σου.

Όμως η μοτοσικλέτα σου χρειάζεται κάποια πράματα για να βγάλει τον χειμώνα που έρχεται για να μην βρεθείς εξ΄ απροόπτου και ταλαιπωρηθείς από κάποια βλάβη που θα σε αφήσει στη μέση του δρόμου!

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Αυτά είναι τα δύο που δεν πρέπει να κάνεις ποτέ όταν επιλέγεις λάστιχα για τη μηχανή σου

 

Το πρώτιστο που πρέπει να κάνεις όταν αρχίζει και κρυώνει ο καιρός είναι ένας προληπτικός έλεγχος στο συνεργείο.

Αντίθετα με το καλοκαίρι τον χειμώνα με τις χαμηλές θερμοκρασίες επηρεάζονται διαφορετικά τμήματα της μοτοσικλέτας όπως για παράδειγμα το ηλεκτρικό σύστημα αφού ο χειμώνας έχει πολλές κρύες και βροχερές ημέρες που το επιβαρύνουν.

 

Έλεγξε το ηλεκτρικό σύστημα

Όπως και στα αυτοκίνητα έτσι και στις μοτοσικλέτες η μπαταρία τον χειμώνα είναι αυτή που προσβάλετε πρώτη αν δεν είναι σε καλή κατάσταση.

Το κρύο επηρεάζει την μπαταρία και μια γερασμένη μπαταρία ίσως δουλεύει μια χαρά τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού, όμως μόλις η θερμοκρασία πέσει κάτω από τους 10⁰C, να μην έχει πλέον την δύναμη να εκκινήσει τον κινητήρα.

Για να ελέγξεις σωστά τη μπαταρία δεν αρκεί απλώς να δεις αν έχει πάνω από 12,6V αλλά να γίνει έλεγχος από τον μηχανικό ή αν θες καλύτερα από ηλεκτρολόγο που θα διαπιστώσει πόσο χαμηλά πέφτει όταν επιβαρύνεται με φορτίο, αφού μπορεί μια μπαταρία να δείχνει πλήρως φορτισμένη, αλλά όταν πατάς το κουμπί της μίζας να μην έχει την δύναμη να αντέξει το φορτίο. Αυτό συμβαίνει συνήθως, σύμφωνα με τους ειδικούς, σε μπαταρίες που έχουν ξεπεράσει τα δύο χρόνια ζωής.

Έλεγξε ακόμα τους πόλους αλλά και τα καλώδια που βιδώνουν πάνω τους. Η υγρασία οξειδώνει τους πόλους και σιγά-σιγά τα καλώδια χάνουν την επαφή τους και αυτό έχει αποτέλεσμα να μην φορτίζεται σωστά.

Καθάρισε τους πόλους και τα καλώδια ώστε να αποφύγεις την οξείδωση!

Θα πρέπει να γνωρίζεις ότι πρέπει να ρίξεις και μια ματιά στα υπόλοιπα καλώδια. Στη «μπλεξούδα» δηλαδή και ειδικά στις μοτοσικλέτες που είναι πέντε ετών και άνω.

Σύμφωνα με τους ειδικούς παρατηρείται πολύ συχνά το πλαστικό περίβλημα των καλωδίων να σκληραίνει λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που επικρατούν το καλοκαίρι στη χώρα μας και να χάνουν την ελαστικότητά τους. Έτσι όταν έρθει ο χειμώνας και το κρύο, το πλαστικό περίβλημα ραγίζει και σπάει σε μικρά κομματάκια, αφήνοντας γυμνό το καλώδιο.

Η επαφή ενός γυμνού καλωδίου με το πλαίσιο, το υποπλαίσιο ή άλλο μεταλλικό τμήμα της μοτοσυκλέτας, μπορεί να προκαλέσει το σβήσιμο του κινητήρα οποιαδήποτε στιγμή. Το ίδιο σημαντικό είναι και το καλώδιο της γείωσης, το οποίο πρέπει να είναι καλά βιδωμένο και καθαρό, διότι σε πολλές περιπτώσεις έχει προκαλέσει την καταστροφή της κεντρικής ηλεκτρονικής μονάδας.

Εξίσου σημαντικό είναι να κοιτάξετε τις φίσες και να ελέγξετε αν αυτές είναι σταθερά τοποθετημένες. Ειδικά αυτές που βρίσκονται πίσω από τα φώτα θέλουν ιδιαίτερη προσοχή.

Για να ολοκληρώσεις τον έλεγχο στο ηλεκτρικό σύστημα δες τις ασφάλειες. Άνοιξε την ασφαλειοθήκη και έλεγξε αρχικά κινδυνεύει από κάπου αν πάρει νερά και φυσικά αν όλες οι ασφάλειες είναι σε καλή κατάσταση.

 

Κάνε έλεγχο στο παραφλού και στο ψυγείο

Αν η μηχανή σου είναι υδρόψυκτη δες το παραφλού και φυσικά αν λειτουργεί ο θερμοστάτης σωστά. Ο κινητήρας μας πρέπει να έρχεται γρήγορα και ομοιόμορφα σε θερμοκρασία λειτουργίας. Αν ο θερμοστάτης έχει “κολλήσει” και δεν κλείνει, ο κινητήρας μας θα δουλεύει “κρύος” για μεγάλα χρονικά διαστήματα κάτι που είναι πολύ κακό για την υγεία του και για την ποιότητα της καύσης.

 

Και φυσικά τα λάστιχα

Αν και τα λάστιχα είναι εξίσου σημαντικά το καλοκαίρι και πάντα ειδικά το χειμώνα γίνονται ακόμα σημαντικότερα. Κάνε έναν έλεγχο στα λάστιχα σου!