fbpx

Αν οδηγείς γρήγορα γιατί κρυώνεις με τη παγωνιά μάθε γιατί δεν πρέπει να το κάνεις

Αν οδηγείς γρήγορα γιατί κρυώνεις με τη παγωνιά μάθε γιατί δεν πρέπει να το κάνεις

Επικρατεί μια άποψη ότι στο κρύο είναι προτιμότερο να οδηγάς γρήγορα για να κρυώσεις λιγότερο και έχει να κάνει με τον χρόνο παραμονής στο κρύο. Όμως αυτή η τακτική πόσο ασφαλής είναι ειδικά τις ημέρες που επικρατεί μεγάλη παγωνιά.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Πόσο και πως είναι καλό να ζεσταίνεις τη μηχανή σου στο πολύ κρύο

 

Με την ίδια λογική θα έπρεπε να πας γρήγορα και όταν βρέχει για να βραχείς λιγότερο  όμως αυτό δεν το κάνουν οι περισσότεροι μηχανόβιοι και ο λόγος είναι ότι στο βρεμένο η πρόσφυση των ελαστικών είναι λιγότερη σε σχέση με το στεγνό. Κάπως έτσι λοιπόν  περίπου συμβαίνει και με το κρύο αφού η πρόσφυση των ελαστικών είναι μικρότερη για αρκετό χρόνο αφού τα λάστιχα αργούν να ζεσταθούν και ίσως να μην πιάσουν ποτέ τη σωστή θερμοκρασία.

Όμως γιατί δεν πρέπει να τρέχεις περισσότερο στην παγωνιά;

 

Μειωμένες αντιδράσεις

Όσο καλά και να είσαι ντυμένος το κρύο σε διαπερνά και όπως είναι λογικό είσαι σφιγμένος με τις αντιδράσεις σου να μειώνονται. Από την άλλη η γρήγορη οδήγηση απαιτεί και γρήγορες αντιδράσεις που πιθανώς να μη τις έχεις όταν κρυώνεις και είσαι σφιγμένος!

 

Παγωμένα τμήματα του δρόμου

Αν το κρύο είναι δριμύ τότε είναι λογικό να υπάρχει πάγος σε κάποια σημεία του δρόμου. Όταν είσαι σε γρήγορη οδήγηση τότε είναι πολύ πιθανό να μην προλάβεις να αποφύγεις κάποιο παγωμένο τμήμα του δρόμου.  Από την άλλη βέβαια είναι οδυνηρό να οδηγάς αργά και να εκτίθεσαι πολύ ώρα στο κρύο. Ποια είναι λοιπόν ή λύση; Μια κανονική και χωρίς υπερβολές και καθυστερήσεις οδήγηση είναι η προτιμότερη από το να οδηγήσεις γρ

 

Περισσότερη προσοχή στην οδήγηση στη πόλη!

Στην ύπαιθρο μπορεί ο καιρός να είναι πιο ψυχρός από την πόλη, όμως η οδήγηση είναι πιο συγκεκριμένη και ίσως πιο ασφαλής, αντίθετα με τις πόλεις όπου έχεις να αντιμετωπίσεις, εκτός του κρύου και όσους οδηγούν τα αυτοκίνητα τους ντυμένοι σαν αστακοί και με τα παράθυρα γεμάτα υδρατμούς που μειώνουν κατά πολύ την ορατότητα.

Στην ύπαιθρο έχεις κυρίως να αντιμετωπίσεις το κρύο και ίσως τις παγίδες πάγου στο οδόστρωμα. Η κυκλοφορία των αυτοκινήτων είναι πιο αραιή και η οδήγηση πιο «στρωτή» αντίθετα με τις πόλεις, όπου εκτός από τα θολωμένα τζάμια, επικρατεί και ο εκνευρισμός του μποτιλιαρίσματος καθώς όλοι, λόγω κρύου, παίρνουν τα αυτοκίνητα τους. Έτσι λοιπόν στη πόλη μπορεί πιο εύκολα να πέσεις θύμα ενός ασυνείδητου οδηγού αυτοκινήτου.

Από την άλλη στη πόλη τα λάστιχα της μοτοσικλέτας σου ζεσταίνονται πιο δύσκολα κάνοντας πιο επικίνδυνους του απότομους ελιγμούς αν απαιτηθεί, ειδικά στο βρεγμένο!

 

Η θολωμένη ή ανοικτή ζελατίνα

Και μια που λέμε για τα θολωμένα τζάμια των αυτοκινήτων, κάτι παρόμοιο ισχύει και για τη ζελατίνα του κράνους σου όταν θολώνει. Η λύση να την έχεις ανοικτή ή μισάνοικτη δεν είναι ασφαλής καθώς κρυώνεις και φυσικά αφήνεις εκτεθειμένα τα μάτια σου. Χρησιμοποίησε αντιθαμβωτικό ή ειδική ζελατίνα που δεν θολώνει.

 

Μην ξεθαρρεύεις με την ηλιοφάνεια και τον στεγνό καιρό

Όταν βρέχει συνήθως ο καιρός είναι πιο μαλακός, δηλαδή η θερμοκρασία είναι λίγο …υψηλότερη. Αντίθετα όταν έχει καθαρό καιρό το κρύο γίνεται πιο τσουχτερό αφού συνήθως φυσούν βόρειοι παγωμένοι άνεμοι. Όμως μην ξεθαρρεύεις με το στεγνό αφού η άσφαλτος είναι παγωμένη όπως και τα λάστιχα της μοτοσικλέτας σου που δύσκολα έρχονται στην σωστή τους θερμοκρασία. Έτσι λοιπόν για να είσαι πιο σίγουρος, μην πλαγιάζεις πολύ ενώ καλό είναι να κατεβάσεις λίγο τη πίεση των ελαστικών.

 

Το βρεγμένο τον χειμώνα γίνεται πιο δύσκολο

Μπορεί η θερμοκρασία μιας βροχερής μέρας να σου φαίνεται πιο «ζεστή» ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι η οδήγηση γίνεται πιο ασφαλής. Ο χαμηλότερος συντελεστής τριβής του βρεγμένου οδοστρώματος σε σχέση με το κρύο και τα κρύα λάστιχα πρέπει να σε κάνουν να μειώσεις αισθητά την ταχύτητα κίνησης και να διπλασιάσεις την απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα.

 

Προσοχή στις παγίδες

Όπως και το καλοκαίρι σε μια βροχερή μέρα προσέχουμε τις παγίδες, όπως λακκούβες που δεν φαίνονται λόγω του νερού. Όμως ο χειμώνας δεν έχει μόνο βροχερές μέρες. Στις στεγνές μέρες του χειμώνα οι παγίδες και πάλι καραδοκούν όπως για παράδειγμα παγωμένες επιφάνειες που δεν είναι ορατές. Τη νύκτα η κατάσταση δυσκολεύει ακόμα περισσότερο λόγω ορατότητας.