fbpx

Η φημολογούμενη απόσυρση του Rossi, η Μ1 και ο ρόλος του Lin Jarvis

Η φημολογούμενη απόσυρση του Rossi, η Μ1 και ο ρόλος του Lin Jarvis

Για μια ακόμα φορά οι φήμες για απόσυρση του Valentino Rossi, λίγες μέρες πριν την επανέναρξη του πρωταθλήματος, δίνουν και παίρνουν και δεν είναι η πρώτη φορά, οι φήμες δίνουν και παίρνουν από το 2012!

Όμως τα χρόνια περνάνε και ήδη ο μεγάλος άσος του MotoGP έχει γίνει 40άρης με τις επιδόσεις του να μειώνονται, όπως είναι φυσικό, κάτι που όπως ήταν αναμενόμενο φουντώνει τις φήμες για απόσυρση του.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Οι 5 πιθανοί λόγοι που κάνουν τον Rossi να αγωνίζεται στα 40 του!

 

Φήμες που όπως φαίνεται πυροδότησε ένας συνδυασμός δηλώσεων, μια του ίδιου του Rossi μετά τον αποτυχημένο αγώνα του Sachsenring και μία άλλη του αγωνιστικού διευθυντή της Yamaha Lin Jarvis που ήρθε λίγες μέρες αργότερα με αποτέλεσμα οι συζητήσεις για πιθανή απόσυρση του μεγάλου άσου να αποτελέσουν κύριο θέμα συζήτησης στις ημέρες των διακοπών του MotoGP.

 

 

Αλλά ας τα πάρουμε τα πράματα από την αρχή.

Η εμφάνιση του Rossi στο Γερμανικό gp ήταν απογοητευτική. Τερμάτισε στην όγδοη θέση με τον Vinalles να τερματίζει δεύτερος γράφοντας μια ακόμα επιτυχία μετά την πρωτιά στην Ολλανδία. Ήταν τότε που ο Ιταλός άσος της Yamaha είχε δηλώσει μετά από ερώτηση των δημοσιογράφων: «Είναι λογικό να με ρωτάτε αυτό μετά από μια τέτοια εμφάνιση σήμερα. Υπάρχουν κάποια πράγματα που μόνο εγώ τα νοιώθω και θα ξέρω πότε δεν θα θέλω ν’ αγωνίζομαι πια. Μεγάλο ρόλο θα παίξουν τα αποτελέσματα. Αν δεν καταφέρουμε να λύσουμε τα προβλήματά μας, τότε το να συνεχίσουμε μάλλον θα είναι δύσκολο».

Την κατάσταση επιτείνει το γεγονός ότι έχουν περάσει δύο χρόνια από τη τελευταία νίκη του Rossi κάτι που δεν είχε αφήσει ασχολίαστο ο ίδιος: «Δεν μ’ αρέσει αυτό, αλλά δεν είναι και η πρώτη φορά που συμβαίνει και μετά ήμουν και πάλι ανταγωνιστικός. Πέρυσι, που ήμουν 39 χρονών, ήμουν στο βάθρο στους τέσσερις από τους πέντε αγώνες, οπότε δεν είναι η ηλικία. Κάτι άλλο φταίει… δεν τα βρίσκω με την Μ1 έτσι όπως είναι τώρα».

«Δεν ξέρω ακριβώς τι δεν δουλεύει, αλλά δεν μπορώ να βγω από τις στροφές όπως θέλω. Φέτος η Μ1 θέλει εντελώς διαφορετικές ρυθμίσεις σε σχέση με το 2018».

«Αυτό δυσκολεύει εμένα και τον Morbidelli, ενώ οι Vinales και Quartararo τα έχουν πάει καλύτερα. Δεν μπορώ να οδηγήσω την Yamaha όπως το έκανα πέρυσι».

 

 

Λίγες μέρες μετά από αυτές τις δηλώσεις ήρθε και η δήλωση του αγωνιστικού διευθυντή της Yamaha, Lin Jarvis, που άφησε ανοικτά όλα τα ενδεχόμενα τονίζοντας ότι ο ρόλος του Rossi έχει αλλάξει πλέον στη Yamaha, αφού δεν τον υπολογίζουν ως το μέλλον. Η δήλωση έγινε στις 23 Ιουλίου: «Με όλο το σεβασμό, δεν είναι πλέον το μέλλον μας στο MotoGP. Μπορεί να τρέχει μαζί μας για ένα, δύο ή τρία χρόνια, όσο παραμένει ανταγωνιστικός. Όμως πια έχουμε μια άλλη σχέση, βασιζόμαστε πάνω του με άλλο τρόπο. Δεν σημαίνει ότι δεν είναι σημαντικός, το αντίθετο μάλιστα. Απλά ο ρόλος του και ο τρόπος που λειτουργεί σε εμάς είναι διαφορετικός. Ελπίζω να παραμείνει μαζί μας ως πρεσβευτής της μάρκας μας όσο μεγαλώνει. Για το πότε θα αποφασίσει να αποσυρθεί, εκείνος έχει τον πρώτο λόγο. Όταν το αποφασίσει και δει ότι δεν είναι όσο ανταγωνιστικός θα ήθελε, τότε το κίνητρο που θα έχει θα ξεθωριάσει. Ωστόσο πιστεύουμε ότι δεν θα έρθουμε σε καμία απολύτως ρήξη, θα φτάσουμε στην ίδια σκέψη, την ίδια στιγμή» είπε ο επικεφαλής της αγωνιστικής ομάδας της Yamaha στο MotoGP, σε συνέντευξή του στο motorsport.com.

 

 

Τι πραγματικά συμβαίνει; Μήπως η Yamaha «βαρέθηκε» τον Rossi και θέλει ευγενικά να του πει να αποσυρθεί, αφού καταλαμβάνει μια από τις δύο θέσεις της αγωνιστικής ομάδας; Από την άλλη μήπως υπάρχει πραγματικά πρόβλημα με την Μ1 κάτι που δεν αρνήθηκε ούτε ο Vinalles (παρά τις τελευταίες καλές εμφανίσεις του). Ποιος θα ξεχάσει τους κλυδωνισμούς της περσινής Μ1 που οδηγούσε ο Quartararo; Αν πράγματι υπάρχει πρόβλημα με την Μ1 και οι μηχανικοί της Yamaha δείχνουν ανίκανοι να το διορθώσουν, τότε μόνο ένας αθλητής του επιπέδου του Rossi θα μπορούσε να καυτηριάσει το γεγονός, όπως και έκανε με τις δηλώσεις του.

Και αν όντως υπάρχει θέμα με την Μ1 τότε είναι πολύ πιθανόν ο Lin Jarvis να προσπαθεί να το καλύψει όσο μπορεί. Ωστόσο ο συσχετισμός μηχανικού προβλήματος και ηλικίας του Rossi είναι σίγουρα καταστροφικός για τον Ιταλό και όχι τόσο για τους νεώτερους αναβάτες όπως είναι ο Vinalles και ιδού το πρόβλημα.

 

 

Την εκτίμηση αυτή έρχονται να ενισχύσουν τα λόγια του Mark Marquez όταν ρωτήθηκε για τη φημολογία περί απόσυρσης του Rossi: « Νομίζω ότι κάθε αναβάτης που μπορεί να οδηγεί την μοτοσυκλέτα του με 350 χλμ. το κάνει επειδή έχει τη φιλοδοξία, το κίνητρο η και τη συγκέντρωση να συνεχίσει να αγωνίζεται.»

Από την άλλη ο Lin Jarvis λίγες μέρες πριν από την έναρξη του δεύτερου μέρους της σεζόν μίλησε υπέρ του καλύτερου οδηγού του στην ιστορία της Yamaha του Valentino Rossi: «Δεν μπορείτε να κρίνετε μόνο τους τελευταίους τέσσερις αγώνες, πρέπει να το δείτε από μια άλλη προοπτική», δήλωσε ο επικεφαλής της ομάδας, ο οποίος είναι σίγουρος ότι μπορεί να δει έναν εντελώς διαφορετικό Valentino Rossi στο υπόλοιπο του MotoGP.

Μια αναδίπλωση του Lin Jarvis γεμάτη με πολύ νόημα, αφού ο Rossi αν κάποια στιγμή αποφασίσει να αποσυρθεί είναι βέβαιο ότι έχει όλα τα προσόντα για τη θέση του αγωνιστικού διευθυντή της αγαπημένης του ομάδας, της Yamaha!