fbpx

Η «πτώση» των γιγάντων των αιθέρων είναι πλέον γεγονός (Video)

Η «πτώση» των γιγάντων των αιθέρων είναι πλέον γεγονός (Video)

Δεν πέρασαν ούτε τρία χρόνια από τη στιγμή που η Boeing ανακοίνωσε την διακοπή της παραγωγής του Τζάμπο 747 και τώρα έρχεται η Airbus να ανακοινώσει την διακοπή παραγωγής του super jumbo A380. Η πτώση των γιγάντων των αιθέρων είναι πλέον γεγονός!

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: 9 tips για να «επιβιώσεις» σε ένα υπερατλαντικό ταξίδι με αεροπλάνο

 

Πλέον γίνεται πράξη αυτό που είχαν προβλέψει οι ειδικοί της αεροπορίας, ότι τα τεράστια αεροπλάνα θα αποτελέσουν παρελθόν επειδή κυρίως είναι ασύμφορα. Έτσι μετά την Boeing και η Airbus ανακοίνωσε το τέλος της παραγωγής του A380, του εμβληματικού γίγαντα των αιθέρων που τέθηκε σε κυκλοφορία το 2007. Η απόφαση αυτή οφείλεται στην έλλειψη παραγγελιών. Οι παραδόσεις του Super Jumbo της εταιρείας θα σταματήσουν το 2021. Το πρόγραμμα κατασκευής κρατήθηκε στην ζωή τα τρία τελευταία χρόνια, παρά την έλλειψη ενδιαφέροντος. Η τιμή καταλόγου του A380 ανέρχεται σε 445,6 εκατομμύρια δολάρια.

 

 

«Νομίζω πως αυτό που βλέπουμε, είναι το τέλος του μεγάλου αεροσκάφους των τεσσάρων κινητήρων. Εδώ και καιρό πιστεύουμε ότι βιαστήκαμε κατά 10 χρόνια να γτιάξουμε το A380. Πλέον, είναι σαφές ότι μάλλον αργήσαμε κατά 10 χρόνια» δήλωσε ο Τόμ Έντερς.

«Η Emirates ήταν ένθερμος υποστηρικτής του A380 από την πρώτη στιγμή», δηλώσε σε ανακοίνωση ο σέιχ Αχμεντ μπεν Σαΐντ αλ-Μάκτουμ. Ο διευθύνων σύμβουλος της Emirates σημειώνει ότι η εταιρεία περιμένει άλλα 14 Super Jumbo από την Airbus.

 

 

Το αεροσκάφος θα παραμείνει πυλώνας του στόλου της Emirates, τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, για την οποία το A380 υπήρξε σύμβολο πολυτέλειας, με τις ιδιωτικές σουίτες, τα ντους-spa της Πρώτης Θέσης και το σαλόνι-μπαρ.

Σύμφωνα με το site της Airbus, μέχρι σήμερα παραγγέλθηκαν 321 αεροσκάφη A380, 178 από τα οποία από την εταιρεία Emirates. Περισσότεροι από 190 εκατομμύρια επιβάτες πέταξαν από το 2007 με το A380.

Η εταιρεία Airbus εμφανίζεται καθησυχαστική υποσχόμενη ότι οι 3.000 έως 3.500 εργαζόμενοι που πλήττονται από το τέλος του προγράμματος θα επανατοποθετηθούν εντός της εταιρείας, χάρις σε μία παραγωγή σε πλήρη άνθηση.

 

 

Στο οικονομικό πεδίο, η Airbus κάλυψε τους στόχους της το 2018 με αύξηση του καθαρού κέρδους κατά 29% στα 3 δισεκατομμύρια ευρώ. Το 2019 θα παραδώσει 880 έως 890 επί αεροσκάφη, έναντι 800 το 2018.

«Αν και το 2018 υπήρξε μία χρονιά προκλήσεων, τηρήσαμε τις δεσμεύσεις μας με ένα επίπεδο ρεκόρ αποδοτικότητας χάρις σε μία εξαιρετική επιχειρησιακή επίδοση, κυρίως το τέταρτο τρίμηνο», εξήγησε ο Έντερς.

 

 

Τον Απρίλιο, ο Τομ Εντερς θα δώσει την θέση του στον Γκιγιόμ Φορί, μηχανικό ελικοπτέρων και επικεφαλής του τμήματος εμπορικής αεροπορίας της Airbus.

Το τέλος της παραγωγής του A380 προσθέτει ένα ακόμη στοιχείο αβεβαιότητας για το μέλλον των δραστηριοτήτων της Airbus στο Ηνωμένo Βασίλειο που απειλούνται από το φάσμα ενός Brexit άνευ συμφωνίας. Ο Τομ Εντερς είχε μιλήσει τον περασμένο μήνα για την «τρέλα των Brexiteers», λέγοντας ότι οι αποφάσεις για μελλοντικές επενδύσεις θα επηρεασθούν στην περίπτωση που το Brexit οδηγήσει σε ένταση στις εμπορικές συναλλαγές.

 

Με πληροφορίες από το Euronews.com