fbpx

Έτσι εξελίσσονται τα υβριδικά συστήματα των μονοθεσίων της F1

Έτσι εξελίσσονται τα υβριδικά συστήματα των μονοθεσίων της F1

Τα υβριδικά συστήματα αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο του συνολικού συστήματος πρόωσης ενός σύγχρονου μονοθεσίου της F1. Και όπως συμβαίνει με όλους τους τομείς έτσι και εδώ η εξέλιξη είναι συνεχής.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Οι ψηφιακοί πίνακες οργάνων των αυτοκινήτων γίνονται και τρισδιάστατοι

 

Ενδεικτικό για αυτό είναι το βίντεο που μπορείτε να δείτε στη συνέχεια και το οποίο παρουσιάζει ο AndyCowell. Ο οποίος είναι ο υπεύθυνος των συστημάτων υψηλών επιδόσεων της Mercedes-ΑMG, η οποία διαθέτει το πιο επιτυχημένο και μάλιστα με τεράστια διαφορά, σύστημα πρόωσης των τελευταίων ετών στο κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ.

Τα πρώτα συστήματα λοιπόν που χρησιμοποιήθηκαν πριν από 12 χρόνια, το 2007, ήταν τα γνωστά ERS (EnergyRecoverySystem) και KERS (ΚineticEnergyRecoverySystem). Όπως εξηγεί στη συνέχεια ο Cowell η απόδοσή τους ήταν μόλις 39%, ενώ το βάρος τους έφτανε συνολικά τα 107 κιλά.

 

 

Δύο χρόνια μετά, το 2009, η πρόοδος που είχε σημειωθεί ήταν ήδη τεράστια, μια και το ποσοστό αποδόσής τους είχε ήδη αγγίξει το 70% ενώ το βάρος τους είχε περιοριστεί κατά 75% και πλέον, στα μόλις 25,3 κιλά.

 

 

Τα τελευταίας γενιάς και σαφώς πιο πολύπλοκα υβριδικά συστήματα των σύγχρονων μονοθεσίων είναι βεβαίως πολύ πιο εξελιγμένα. Έτσι, το βάρος του έχει πλέον κατέβει κάτω από τα 20 κιλά ενώ ο βαθμός απόδοσής τους φτάνει το 96%!