fbpx

Αυτοί είναι οι μεγάλοι και επικίνδυνοι μύθοι της μοτοσικλέτας!

Αυτοί είναι οι μεγάλοι και επικίνδυνοι μύθοι της μοτοσικλέτας!

Όπως σε όλες σχεδόν τις δραστηριότητες της ζωής μας έτσι και στη μοτοσικλέτα κυκλοφορούν μύθοι.

Μόνο που στο γυμναστήριο για παράδειγμα οι μύθοι δεν έχουν να κάνουν με τη ζωή σου, παρά μόνο με κάποιο τραυματισμό, ενώ αντίθετα στη μοτοσικλέτα μπορεί να αποτελέσουν σοβαρό κίνδυνο για τη σωματική σου ακεραιότητα και τη ζωή σου!

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Να τι κάνεις αν σου κολλήσει το γκάζι εν κινήσει για να γλιτώσεις το πέσιμο!

 

Θύματα των μύθων πέφτουν συνήθως οι νέοι αναβάτες, δυστυχώς όμως υπάρχουν και μεγάλοι που τους πιστεύουν.

Ας δούμε ποιοι είναι οι πιο επικίνδυνοι μύθοι της μοτοσικλέτας:

 

Μύθος1: Μεγάλη πίεση στα λάστιχα για οικονομία και ταχύτητα

Ο μύθος αυτός έχει την πιστευτή εξήγηση ότι το «μπαλονάρισμα» των ελαστικών μειώνει την επιφάνεια που έρχεται σε επαφή με τον δρόμο, επομένως μειώνει την τριβή και συμπερασματικά μειώνεται η φθορά και η αντίσταση!

Η ΑΛΗΘΕΙΑ: Το ελαστικό που έχει μεγαλύτερη πίεση από αυτή που ορίζει ο κατασκευαστής φθείρεται και ζεσταίνεται ανομοιόμορφα. Χάνει τις όποιες εγγενείς ιδιότητες έχει στην απόσβεση των κραδασμών. Τα ελαστικά έχουν ισχυρό πλέγμα με αποτέλεσμα η μεγαλύτερη πίεση του αέρα να μεταβάλλει με πολύ μικρό βαθμό το ίχνος του στην άσφαλτο. Αν το παραφουσκώσεις το μόνο που θα καταφέρεις είναι να αλλάξεις αλλάζει την εφαρμογή αυτού ανά μονάδα επιφανείας και μπορεί τελικά οι τριβές να είναι μεγαλύτερες, με το ίχνος του ελαστικού απλά να αλλάζει σχήμα και όχι εμβαδό.

Η ΛΥΣΗ: Να ακολουθείς τις οδηγίες του κατασκευαστή. Αυτός ξέρει καλύτερα!

 

ΜΥΘΟΣ 2: Τα καινούργια λάστιχα τα τρίβεις πρώτα με γυαλόχαρτο

Υπάρχει η πεποίθηση ότι τα καινούργια ελαστικά έχον μια επίστρωση από προστατευτικό κερί που πρέπει να βγει με γυαλόχαρτο ή διαλυτικό! Αυτό δεν ισχύει. Το μόνο που θα κάνεις αν ακολουθήσεις τον μύθο είναι να φθείρεις τα καινούργια σου ελαστικά.

Η ΑΛΗΘΕΙΑ: Αυτή η ουσία που κάποιοι θεωρούν «κερί» είναι ένα χημικό που χρησιμοποιείται στο εργοστάσιο για να ξεκαλουπώνονται εύκολα τα ελαστικά από τη μήτρα και συνήθως έχει βάση το τεφλόν.

Η ΛΥΣΗ: Αυτή η ουσία που συνήθως είναι γυαλιστερή φεύγει με την πρώτη χρήση του ελαστικού. Το μόνο που χρειάζεται όπως θα σου πει και ο λαστιχάς στα πρώτα 100 χιλιόμετρα να μην οδηγείς οριακά για να φύγει ομαλά αυτή η ουσία!

 

ΜΥΘΟΣ 3: Το «ελεύθερο τελικό» δίνει ίππους στο κινητήρα

Αυτό το πιστεύουν πολλά πιτσιρίκια που στην τελική ξεκουφαίνουν τον κόσμο με τα παπιά τους νομίζοντας ότι οδηγούν μοτοσικλέτα του MotoGP!

Η ΑΛΗΘΕΙΑ: Με το «ελεύθερο τελικό» το μόνο που μπορείς να κερδίσεις είναι περισσότερος θόρυβος και όχι ιπποδύναμη. Για να πετύχεις περισσότερη ιπποδύναμη θα πρέπει να γίνουν παράλληλες ρυθμίσεις στον κινητήρα αφού το «τελικό» αποτελεί μόνο ένα τμήμα της κινητήριας μονάδας της μηχανής σου.

Η ΛΥΣΗ: Για να πετύχεις αύξηση της απόδοσης του κινητήρα είναι να τοποθετήσεις επώνυμες εξατμίσεις (τελικό) σχεδιασμένο για το μοντέλο της μοτοσικλέτας σου και ο μηχανικός σου να κάνει τις ανάλογες ρυθμίσεις στον κινητήρα. Όμως τις περισσότερες φορές που υπάρχουν τέτοιου είδους πειραματισμού οι κινητήρες υπολειτουργούν “μπερδεύοντας” σε μεγάλο φάσμα στροφών.

 

ΜΥΘΟΣ 4: Αν σβήνεις από το Kill Switch θα καεί η ηλεκτρονική

Αυτός ο μύθος έχει να κάνει με μα φαντασίωση ότι ο διακόπτης έκτακτης ανάγκης που σβήνει τον κινητήρα κάνει κάτι διαφορετικό από τον διακόπτη της μοτοσικλέτα σου προφανώς λόγο της ονομασίας του Kill Switch (διακόπτης δολοφόνος)

Η ΑΛΗΘΕΙΑ: Ο διακόπτης έκτακτης ανάγκης, στα ελληνικά, κάνει το ίδιο ακριβώς με το σβήσιμο του κινητήρα από τον κεντρικό διακόπτη (εκεί που είναι το κλειδί). Ο διακόπτης έκτακτης ανάγκης τοποθετήθηκε δίπλα στο γκάζι για να μπορείς να σβήσεις τον κινητήρα σε κατάσταση κινδύνου –όπως κόλλημα γκαζιού κ.α- χωρίς να χρειαστεί να αφήσεις το ένα χέρι από το τιμόνι και δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος για τη μοτοσικλέτα σου και την ηλεκτρονική και ούτε θα εκραγεί αν σβήνεις από εκεί τον κινητήρα.

Η ΛΥΣΗ: Μπορείς να σβήνεις τον κινητήρα από το διακόπτη με το κλειδί ή από τον διακόπτη έκτακτης ανάγκης. Όμως αν την σβήνεις από τον διακόπτη έκτακτης ανάγκης φρόντισε να μην ξεχαστείς και αφήσεις ανοικτό τον άλλον διακόπτη, αυτόν με το κλειδί επάνω!

 

ΜΥΘΟΣ 5: Φρενάρισμα μόνο με το μπροστινό

Αυτός ο μύθος επικράτησε κυρίως λόγω των αγώνων μοτοσικλέτας και κυρίως του MotoGPπου λανθασμένα κάποιοι νομίζουν ότι οι αναβάτες φρενάρουν μόνο με το μπροστινό! Από την άλλη κάποιοι πιστεύουν ότι το πίσω φρένο δεν έχει τον ίδιο βαθμό δράσης στο φρενάρισμα.

Η ΑΛΗΘΕΙΑ: Ο ρόλος του πίσω φρένου είναι πολύ σημαντικός αφού σταθεροποιεί την μοτοσικλέτα την ώρα του φρεναρίσματος. Το πίσω φρένο συμπιέζει την πίσω ανάρτηση ώστε να ισοφαρίσει με την βύθιση της μπροστινής και να μην υπάρχει μεγάλο εύρος και απότομη μεταβολή του βάρους μπροστά. Ακόμα το πίσω φρένο το χρησιμοποιείς όταν χρειάζεσαι απλή ρύθμιση της ταχύτητας ή εκτελείς ελιγμούς, αφού δεν μεταβάλλεται η γεωμετρία της μοτοσικλέτας.

Η ΛΥΣΗ: Το φρενάρισμα σε όλα τα οχήματα γίνεται με πέδηση σε όλους τους τροχούς. Στα αυτοκίνητα ή τα φορτηγά αυτό επιτυγχάνεται με το πεντάλ που ενεργοποιεί το σύστημα πέδησης που λειτουργεί σε όλους τους τροχούς ταυτόχρονα. Στις μοτοσικλέτες δεν υπάρχει ενιαίο σύστημα πέδησης και φυσικά ούτε ένα πεντάλ. Επομένως για να φρενάρεις την μοτοσικλέτα σου θα πρέπει να φρενάρουν και οι δύο τροχοί του φυσικά τους χειρίζεσαι χωριστά και πάντα ανάλογα με την αντίδραση της μοτοσικλέτας σου!