fbpx

Αυτό είναι το τρίο που αν το τηρήσεις θα είσαι πάντα όρθιος και φυσικά ζωντανός!

Αυτό είναι το τρίο που αν το τηρήσεις θα είσαι πάντα όρθιος και φυσικά ζωντανός!

Δυστυχώς τα τροχαία στη χώρα μας δεν λείπουν. Δυστυχώς πολλά από αυτά έχουν θύματα μοτοσικλετιστές που είτε έκαναν το μοιραίο λάθος, είτε έπεσαν θύματα κάποιου ασυνείδητου ή απρόσεκτου οδηγού αυτοκινήτου.

Το τραγικό τροχαίο έξω από τη Βουλή όπου έχασε τη ζωή του ένας νέος, δεν είναι το πρώτο με θύμα μοτοσικλετιστή και θύτη οδηγό αυτοκινήτου, είναι όμως από τα ελάχιστα που το είδαμε όλοι μας από τις κάμερες ασφαλείας. Όσο σκληρή και αν ήταν η εικόνα αποτελεί χρήσιμη διδαχή ζωής για όλους εμάς που οδηγούμε μοτοσικλέτες και εξηγώ!

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Αυτή είναι η …άλλη πλευρά του θανάσιμου τροχαίου έξω από τη Βουλή – Τι έδειξαν οι κάμερες

 

Η ευχή που δίνουμε όλοι οι μοτοσικλετιστές μεταξύ μας είναι: «Πάντα όρθιος»! Μια ευχή που σημαίνει υγιής, αρτιμελής και φυσικά ζωντανός. Όμως για να γίνει πράξη αυτή η ευχή δεν αρκεί μόνο το «χέρι» του Θεού για να προσέχουν ο οδηγοί των αυτοκινήτων τους μοτοσικλετιστές ή να μην κάνουμε διάφορες καγκουριές που ακόμα και σε πίστες είναι επικίνδυνες ακόμα και θανατηφόρες. Πρέπει και εμείς οι ίδιοι να φροντίζουμε την ασφάλεια μας.

Η πρόληψη λοιπόν αποτελεί έναν πολύ σημαντικό παράγοντα που θα κάνει τον κάθε μοτοσικλετιστή να είναι «πάντα όρθιος». Για να γίνει πράξη υπάρχει ένα τρίο που αν τηρείται μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες τουλάχιστον θανατηφόρου τροχαίου.

Ποιο είναι αυτό το τρίο;

 

Η λογική, η πρόβλεψη και τη ταχύτητα

Στις πόλεις το όριο ταχύτητας είναι 50χλμ. Στους αυτοκινητοδρόμους 130. Τυχαία σίγουρα δεν τέθηκαν τα όρια ταχύτητας αλλά στη χώρα μας στους επαρχιακούς δρόμους ποτέ δεν είναι πραγματικά. Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να τα υπολογίζουμε ή να παραβιάζουμε ειδικά εντός πόλης.

Το τρανό παράδειγμα είναι στη περίπτωση του άτυχου μοτοσικλετιστή έξω από τη Βουλή. Το κοντέρ του έσπασε στα 90χλμ και όπως φάνηκε από το βίντεο είχε πολύ δύναμη στον κινητήρα, κάτι που σημαίνει ότι πρέπει να γκάζωνε στην ανηφόρα. Αν πήγαινε με το όριο ταχύτητας το πιθανότερο ήταν σήμερα να ζούσε!

Εδώ μπαίνει η πρόβλεψη. Γνωρίζουμε όλοι ότι κινούμαστε σε δρόμους που οι περισσότεροι είναι επικίνδυνοι και παρουσιάζονται αναπάντεχοι κίνδυνοι, ειδικά στις πόλεις. Από το παιδάκι που μπορεί να πεταχτεί στο δρόμο, μέχρι και έναν ασυνείδητο ή απερίσκεπτο οδηγό, όπως συνέβη έξω από τη Βουλή.

Προσπαθούμε να προβλέψουμε τις κινήσεις των οδηγών αυτοκινήτων. Δεν εμπιστευόμαστε κανέναν άλλον οδηγό, είτε μηχανής, είτε αυτοκινήτου. Δεν θεωρούμε τους δρόμους πίστες!

Βάζουμε τη λογική στο μυαλό μας και στους χειρισμούς μας.

 

Η σωστή συντήρηση της μοτοσικλέτας

Πολλά από τα τροχαία συμβαίνουν όταν τα υλικά δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν πλήρως στη ζήτηση από τον οδηγό κυρίως λόγο φθοράς. Τα λάστιχα, οι αναρτήσεις, τα φρένα μέχρι και ο κινητήρας θα πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση. Μία απότομη αλλαγή πορείας, ένα φρενάρισμα ανάγκης θα είναι όσο περισσότερο γίνεται αποτελεσματικό αν τα λάστιχα είναι σε καλή κατάσταση, οι αναρτήσεις και τα φρένα συντηρημένα, ώστε η μοτοσικλέτα είτε να μπορέσει να φρενάρει αποτελεσματικά ή να ανταποκριθεί με επιτυχία σε έναν έκτακτο ελιγμό διαφυγής από τη σύγκρουση.

Όπως και ο κινητήρας που πρέπει να είναι σωστά συντηρημένος αφού ποτέ δεν γνωρίζεις πότε θα χρειαστείς όλη του τη δύναμη για να αποφύγεις κάποιον ασυνείδητο οδηγό αυτοκινήτου.

 

Ντύσιμο και κράνος

Για το κράνος δεν το συζητάμε. Το φοράμε πάντα ακόμα και να πάμε στο …περίπτερο! Όσο για τα ρούχα; Τουλάχιστον το μπουφάν της μηχανής είναι απαραίτητο.

Όσο περισσότερη προστασία έχουμε τόσο το καλύτερο. Ένας παλιός μηχανόβιος στη Θεσσαλονίκη, που κυκλοφορούσε χωρίς κράνος και εξάρτηση γενικότερα, όταν έπεσε άσχημα και ευτυχώς γλίτωσε, έλεγε μετά: Ξέρεις πως είναι να γδέρνεται το δέρμα σου στην άσφαλτο… Πάντως στα χέρια και στα πόδια του, τα σημάδια έμειναν για πάντα!

 

Το άρθρο έγραψε ο Κώστας Μπούρης