fbpx

Πατάς στις …μύτες όταν σταματάς ή οδηγάς …μαζεμένος; Το ύψος σου είναι τελικά πρόβλημα;

Πατάς στις …μύτες όταν σταματάς ή οδηγάς …μαζεμένος; Το ύψος σου είναι τελικά πρόβλημα;

Είναι ο άλλος μικροκαμωμένος και γκρινιάζει γιατί όταν καβαλάει τη μηχανή του πατάει στις μύτες. Είναι ο άλλος ντερέκι και γκρινιάζει γιατί «μαζεύεται» όταν οδηγάει επειδή η μοτοσικλέτα του είναι supersport και όλοι τον πρήζουν να πάρει μια on-off που θα του …ταιριάζει… στο μπόι!

Όπως και να έχει το ύψος είναι ένα θέμα στις κατηγορίες μοτοσικλετών!

Κάποιοι κάνουν το λάθος και θεωρούν ότι για να έχεις μια supersport μοτοσικλέτα πρέπει το ύψος σου να μην ξεπερνά το 1.80 βλέποντας τους αναβάτες του MotoGP χωρίς βέβαια να υπολογίζουν ότι δεν τρέχουν αγώνες, ενώ δεν λαμβάνουν υπ΄ όψη τους ότι ο πολλάκις παγκόσμιος πρωταθλητής Valentino Rossi, είναι 1.81!

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Να γιατί πρέπει να κατεβαίνεις από τη μηχανή σου όταν τη φουλάρεις!

 

Γενικά πάντως η σωματική διάπλαση του καθενός είναι ένα θέμα στην επιλογή της μηχανής!

Σίγουρά πάντως δεν χρειάζεται να είσαι πρώτο μπόι για να απολαύσεις μια μεγάλη και ψηλή μοτοσυκλέτα, αφού μπορείς να τη φέρεις στα μέτρα σου!

Κανείς δεν είπε ότι χρειάζεται να πατάς όλο το πέλμα και των δύο ποδιών στο έδαφος κάθε φορά που σταματάς προκειμένου να μπορείς να οδηγήσεις μια μεγάλη μοτοσυκλέτα. Μπορείς να πατάς μόνο στο ένα πόδι ή ακόμα και να πλαγιάζεις λίγο τη μοτοσυκλέτα και να την ισορροπείς.

Από την άλλη κανείς σε είπε ότι αν είσαι 1.87 και μαζεύεσαι οδηγώντας τη μηχανή που γουστάρεις, κάνεις κάτι λάθος.

Με λίγη εξάσκηση δεν θα έχεις κανένα πρόβλημα, αλλά αν παρόλα αυτά νιώθεις άβολα, έχεις διάφορες επιλογές προκειμένου να φέρεις τη μοτοσυκλέτα στα μέτρα σου.

Οι περισσότερες μοτοσυκλέτες βγαίνουν από το εργοστάσιο με τις αναρτήσεις τους ρυθμισμένες για αναβάτη 80 κιλών. Αυτό σημαίνει ότι ένας πιο ελαφρύς αναβάτης θα δυσκολευτεί να πατήσει κάτω περισσότερο σε σχέση με έναν βαρύτερο. Τα ελατήρια των αναρτήσεων δεν θα υποχωρούν όσο πρέπει από το βάρος του, κρατώντας ψηλά τη μοτοσυκλέτα. Η ρύθμιση του SAG, όχι μόνο θα βελτιώσει την κατάσταση για κάποιον που είναι κοντά στο να πατήσει και τα δυο πόδια στο έδαφος, αλλά θα δώσει πόντους στη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας.

Κάποιες εταιρείες έχουν στον έξτρα εξοπλισμό μερικών μοντέλων τους μια χαμηλότερη σέλα, ενώ πολύ πιθανών μια καινούργια μοτοσυκλέτα να μπορεί να παραγγελθεί με τη συγκεκριμένα σέλα. Επίσης, βλέπουμε όλο και περισσότερα μοντέλα θα διαθέτουν ρύθμιση του ύψους της σέλας σε δυο συνήθως θέσεις. Η άλλη επιλογή, είναι η αφαίρεση και το «σμίλευμα» του αφρώδους υλικού. Το εμπρός μέρος της σέλας μπορεί να επανασχεδιαστεί, έτσι ώστε να μην ανοίγουν πολύ τα πόδια του αναβάτη στις στάσεις και να πατά πιο εύκολα κάτω. Το πίσω μέρος, μπορεί να «σμιλευτεί», ώστε να ταιριάζει στο σώμα του αναβάτη, προσφέροντας μεγαλύτερη άνεση.

Αν τίποτα από τα παραπάνω δεν δουλέψει, υπάρχει η έσχατη λύση του χαμηλώματος της μοτοσυκλέτας. Αυτό όμως, πρέπει να γίνει με ιδιαίτερη προσοχή, καθώς σε γενικές γραμμές μειώνει τη μέγιστη κλίση που μπορεί να πάρει η μοτοσυκλέτα, καθώς τα μαρσπιέ θα βρίσκουν πιο εύκολα κάτω, αλλάζει τη γεωμετρία της και μειώνει την απόσταση από το έδαφος, που σημαίνει ότι η «κοιλιά» της μπορεί να βρει.

Το χαμήλωμα του πίσω μέρους της μοτοσυκλέτας επιτυχαίνεται με την αλλαγή των συνδέσμων του μοχλικού. Σε γενικές γραμμές όσο μακραίνουν οι σύνδεσμοι, η μοτοσυκλέτα έρχεται πιο κοντά στο έδαφος και μάλιστα δεν χρειάζεται μεγάλη αλλαγή του μήκους τους προκειμένου να δεις διαφορά. Για να διατηρηθούν, όμως, οι ισορροπίες και να μην διαταραχθεί η κατανομή βάρους της μοτοσυκλέτας, μάλλον θα χρειαστεί να χαμηλώσεις και το εμπρός μέρος. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να αλλάξει η θέση των καλαμιών στις τιμονόπλακες. Τα περιθώρια βέβαια είναι μικρά και πρέπει να έχεις κατά νου τη διαδρομή που κάνει η ανάρτηση όταν συμπιέζεται. Αν το παρακάνεις με το χαμήλωμα μπορεί το εμπρός φτερό να χτυπήσει στις τιμονόπλακες κατά το έντονο φρενάρισμα.

Σε γενικές γραμμές το ύψος δεν είναι το πρόβλημα για να απολαύσουμε την οδήγηση της αγαπημένης μας μηχανής!