fbpx

Τελικά ο φόβος φυλάει τον αναβάτη ή συμβαίνει το αντίθετο;

Τελικά ο φόβος φυλάει τον αναβάτη ή συμβαίνει το αντίθετο;

Ο φόβος «φυλάει τα έρμα», λέει  το παλιό ελληνικό ρητό και η απορία ίσως έρχεται εύλογη: Ισχύει κάτι τέτοιο για τους μοτοσικλετιστές;

Κάποιοι λένε ότι ο φόβος είναι ο χειρότερος σύμβουλος στην οδήγηση μοτοσικλέτας, κάποιοι άλλοι ακριβώς το αντίθετο. Τι πραγματικά όμως συμβαίνει;

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Να γιατί η μοτοσικλέτα και ο τρόπος που οδηγάς εκφράζει τον χαρακτήρα σου!

 

Το σίγουρο είναι ότι οι περισσότεροι από μας κάποια στιγμή έχουμε αισθανθεί τον φόβο μετά από έναν παράτολμο ή λανθασμένο χειρισμό, σε σημείο να πούμε ότι «φτηνά την γλιτώσαμε»! Κάποιοι άλλοι όμως δεν πρόλαβαν να νιώσουν την ανακούφιση μετά τον  φόβο και έφυγαν από τη ζωή μετά από μια οδυνηρή σύγκρουση ή εκτροπή!

Το βέβαιο είναι ότι η επιθετική οδήγηση δεν είναι και τόσο ασφαλής, ούτε όμως και η συντηρητική «αμυντική» οδήγηση είναι, ειδικά στους ελληνικούς δρόμους, αφού κάποιες φορές ειδικά σε ταξίδι το τράβηγμα του γκαζιού σε συνδυασμό με μια «επιθετική» κίνηση ίσως σώσει τη ζωή του μηχανόβιου, από το να οδηγεί «εγκλωβισμένος» ανάμεσα σε αυτοκίνητα που «παλεύουν» να βρούνε τον χώρο τους εν μέσω οδηγικών εγωισμών στο δρόμο, έρμαιο του όποιου λανθασμένου χειρισμού.

Από την άλλη όταν υπάρχει αυξημένη κίνηση που επιτρέπει ταχύτητες 100 έως 120 χλμ, τότε η οδήγηση της μηχανής με σφήνες ανάμεσα από τα αυτοκίνητα και με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα από εκείνη της ροής κυκλοφορίας αποτελεί μια αυτοκτονική τακτική!

Αυτοκτονική τακτική είναι όμως και η πολύ αργή κίνηση του μοτοσικλετιστή σε ταξίδι που αναγκάζει τους άλλους οδηγούς σε οριακές προσπεράσεις.

Φόβος ή θάρρος στην οδήγηση;

Ούτε το ένα ούτε το άλλο, αφού δεν οδηγούμε σε πίστες αλλά σε δημόσιους δρόμους. Η απάντηση είναι απλή και συνοψίζεται στη λέξη: Σύνεση, αλλά δεν είναι μόνο αυτό.

Ο φόβος είναι καλό να υπάρχει στην οδήγηση, χωρίς όμως να γίνεται υπερβολικός. Δεν είναι καλό να φέρνεις τη μηχανή στα όρια της ειδικά στα πλαγιάσματα, ούτε όμως είναι εξίσου καλό να την οδηγάς χωρίς να την πλαγιάζεις σχεδόν καθόλου!

Είναι καλό να φοβάσαι την άσφαλτο, ειδικά στη χώρα μας, όπως είναι καλό να φοβάσαι και να μην εμπιστεύεσαι τους άλλους οδηγούς.

Είναι καλό να μην έχεις εμπιστοσύνη ούτε στην προτεραιότητα που έχεις και να φοβάσαι ότι κάποιος θα την παραβιάσει επειδή οδηγάει αυτοκίνητο και νιώθει ασφαλής!

Όμως δεν είναι ένδειξη θάρρους οι σφήνες με μεγάλες ταχύτητες, η μη τήρηση αποστάσεων ή η σούζες ανάμεσα στα αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με τους ψυχολόγους ο φόβος λειτουργεί ως μηχανισμός επιβίωσης και προστασίας. Αν δεν υπήρχε ο φόβος ο άνθρωπος δεν θα ήταν σε θέση να αντιληφθεί τους κινδύνους που τον απειλούν και να προστατεύσει τον εαυτό του και τους άλλους. Όμως ενώ ο φόβος είναι χρήσιμος η φοβία είναι δυσλειτουργική και παγιδεύει το άτομο χωρίς πραγματικά να τον προστατεύει.

Με απλά λόγια ο φόβος είναι χρήσιμος στην οδήγηση, όχι όμως η φοβία και πολύ περισσότερο η αποκοτιά που από κάποιους δυστυχώς μεταφράζεται λανθασμένα ως θάρρος!

 

Το άρθρο έγραψε ο Κώστας Μπούρης