fbpx

5 τεχνικές να οδηγήσεις με ασφάλεια τη μηχανή σου, στο πολύ κρύο

5 τεχνικές να οδηγήσεις με ασφάλεια τη μηχανή σου, στο πολύ κρύο

Αρκετοί είναι οι μοτοσικλετιστές που συνεχίζουν να οδηγούν και τον χειμώνα. Ωστόσο, ακόμα λιγότεροι είναι εκείνοι που συνεχίζουν να οδηγούν ενώ οι θερμοκρασία φλερτάρει με χαμηλά μονοψήφια νούμερα, δηλαδή με πολύ κρύο.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Ποια είναι η «σχέση» με το δίτροχο «μωρό» σου τον χειμώνα;

 

Τι πρέπει όμως να προσέξεις όταν συνεχίζεις να  οδηγάς με ασφάλεια τη μηχανή σου ακόμα και με πολύ κρύο;

Δες τα βασικότερα:

 

  1. Περισσότερη προσοχή στην οδήγηση στη πόλη!

Στην ύπαιθρο μπορεί ο καιρός να είναι πιο ψυχρός από την πόλη, όμως η οδήγηση είναι πιο συγκεκριμένη και ίσως πιο ασφαλής, αντίθετα με τις πόλεις όπου έχεις να αντιμετωπίσεις, εκτός του κρύου και όσους οδηγούν τα αυτοκίνητα τους ντυμένοι σαν αστακοί και με τα παράθυρα γεμάτα υδρατμούς που μειώνουν κατά πολύ την ορατότητα.

Στην ύπαιθρο έχεις κυρίως να αντιμετωπίσεις το κρύο και ίσως τις παγίδες πάγου στο οδόστρωμα. Η κυκλοφορία των αυτοκινήτων είναι πιο αραιή και η οδήγηση πιο «στρωτή» αντίθετα με τις πόλεις, όπου εκτός από τα θολωμένα τζάμια, επικρατεί και ο εκνευρισμός του μποτιλιαρίσματος καθώς όλοι, λόγω κρύου, παίρνουν τα αυτοκίνητα τους. Έτσι λοιπόν στη πόλη μπορεί πιο εύκολα να πέσεις θύμα ενός ασυνείδητου οδηγού αυτοκινήτου.

Από την άλλη στη πόλη τα λάστιχα της μοτοσικλέτας σου ζεσταίνονται πιο δύσκολα κάνοντας πιο επικίνδυνους του απότομους ελιγμούς αν απαιτηθεί, ειδικά στο βρεγμένο!

 

  1. Η θολωμένη ή ανοικτή ζελατίνα

Και μια που λέμε για τα θολωμένα τζάμια των αυτοκινήτων, κάτι παρόμοιο ισχύει και για τη ζελατίνα του κράνους σου όταν θολώνει. Η λύση να την έχεις ανοικτή ή μισάνοικτη δεν είναι ασφαλής καθώς κρυώνεις και φυσικά αφήνεις εκτεθειμένα τα μάτια σου. Χρησιμοποίησε αντιθαμβωτικό ή ειδική ζελατίνα που δεν θολώνει.

 

  1. Μην ξεθαρρεύεις με την ηλιοφάνεια και τον στεγνό καιρό

Όταν βρέχει συνήθως ο καιρός είναι πιο μαλακός, δηλαδή η θερμοκρασία είναι λίγο …υψηλότερη. Αντίθετα όταν έχει καθαρό καιρό το κρύο γίνεται πιο τσουχτερό αφού συνήθως φυσούν βόρειοι παγωμένοι άνεμοι. Όμως μην ξεθαρρεύεις με το στεγνό αφού η άσφαλτος είναι παγωμένη όπως και τα λάστιχα της μοτοσικλέτας σου που δύσκολα έρχονται στην σωστή τους θερμοκρασία. Έτσι λοιπόν για να είσαι πιο σίγουρος, μην πλαγιάζεις πολύ ενώ καλό είναι να κατεβάσεις λίγο τη πίεση των ελαστικών.

 

  1. Το βρεγμένο τον χειμώνα γίνεται πιο δύσκολο

Μπορεί η θερμοκρασία μιας βροχερής μέρας να σου φαίνεται πιο «ζεστή» ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι η οδήγηση γίνεται πιο ασφαλής. Ο χαμηλότερος συντελεστής τριβής του βρεγμένου οδοστρώματος σε σχέση με το κρύο και τα κρύα λάστιχα πρέπει να σε κάνουν να μειώσεις αισθητά την ταχύτητα κίνησης και να διπλασιάσεις την απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα.

 

  1. Προσοχή στις παγίδες

Όπως και το καλοκαίρι σε μια βροχερή μέρα προσέχουμε τις παγίδες, όπως λακκούβες που δεν φαίνονται λόγω του νερού. Όμως ο χειμώνας δεν έχει μόνο βροχερές μέρες. Στις στεγνές μέρες του χειμώνα οι παγίδες και πάλι καραδοκούν όπως για παράδειγμα παγωμένες επιφάνειες που δεν είναι ορατές. Τη νύκτα η κατάσταση δυσκολεύει ακόμα περισσότερο λόγω ορατότητας.

 

  1. Απαραίτητο το ενισχυμένο ντύσιμο

Τον χειμώνα γενικώς ντυνόμαστε καλά, ωστόσο μια ήπια μέρα του χειμώνα είναι ανεκτό να κυκλοφορείς με αθλητικά και με κοντές κάλτσες ή χωρίς γάντια. Όμως τις πολύ κρύες μέρες του χειμώνα αυτό μπορεί να αποτελέσει παγίδα θανάτου, αφού το κρύο μειώνει τι αντιδράσεις του χωρίς μάλιστα να το καταλαβαίνεις. Επομένως φρόντισε στις πολύ κρύες μέρες να μην αφήνεις τον αέρα να σε κρυώνει σε γυμνά μέρη του σώματος. Βάλε μπότες και κασκόλ.